Sv: presentera era fälttävlanshästar
Okej, nu kan jag inte hålla mig alltså.
Jag är en finländsk inbiten fälttävlansryttare, som fått höra sen jag började rida att fälttävlan, det är gren nr 1.
Mitt stall, var jag också började gå på ridskola när jag var 6, har en stor, härlig terrängbana, och mycket olika tränare kommer dit och håller träningar varje år, så jag är väldigt lyckligt lottad.
Vi ordnade t.ex Finska Mästerskapen ifjol.
2007 köpte jag min första ponny, som jag startade några fälttävlor med, hon gick dock inte att lasta, så blev de 2st/år som ordnades vid hemmastallet.
I Maj ifjol hämtade jag hem min nya ponny från grannlandet Sverige.
Hon är av rasen Gott och blandat, alltså holländsk import
Hon har aldrig tävlat, och aldrig sett ett terränghinder innan hon hamnade i min ägo.
I somrast så fick jag för mig att efteranmäla mig till en fälttävlan, och vi hade altså inte hoppat ett enda terränghinder.. Det var en klubbklass på 60cm, så ingen fara
På uppvärmningen fanns det en telefonstolpe, samt en ca 80cm stor stock. Fanns inte så mycket annat att göra en att hoppa den enorma stocken haha.
Inga problem alls! Vi var den enda nollan i terrängen, och tog därmed hem segern, trots övertempo
Efter detta blev det självklart att min nya stjärna också ska bli fälttävlansponny!
I sommar är planen då en regional Harraste (er debutant tror jag? Där är det 75cm i terrängen, 80cm i banhoppningen)
Vår väg till fälttävlansekipage, tror jag ni kommer få följa här i FT