presentera era fälttävlanshästar

Sv: presentera era fälttävlanshästar

onsdagshoppningarna börjar på 90cm och är upp till 130 OT och OT LenaH verkar ha försvunnit från bukes yta ändå :devil:

90 cm! Ja men då kan vi vara med!!
LenaH, rider hon något nuförtiden? Jag vill minnas att hon red en valack, en rätt "sturdy" sak :p men väldigt cool!

Ja men hon rider bara hoppning! Men skvallret säger att det kanske blir terräng igen ;)

Inte så "bara" med hoppning :D
Själv är jag glad åt att hålla mig kvar på hästen :p ska jag HOPPA med sen :eek:

Ja det kunde jag väl ge mig på att du inte klarade av att hålla dig borta....:D Ska bli kul att tampas på banorna med våra bäbisar nästa år!

Presentation av min häst:
Harrietsrosett_zps5b625a53.jpg

StockHarriet.jpg

OxerHarriet2012.jpg

Ett KWPN-sto född 2008. Importerades av mig i juli och var inte inriden då så hon ligger ju lite efter. Lätt att rida in så i september började vi hoppa lite terränghinder och nu i november har vi kommit så långt att vi hoppar den fantastiska höjden 70-80 cm på clear round!:bump:

Målet för nästa säsong är att komma ut o tävla o förhoppningsvis kvala in till Breeders final.

Senast ändrad:

Joo, det är roligt att skriva här på forumet men jag tycker vissa är rätt elaka mot varandra. Kan inte riktigt se poängen med det :confused: Nu menar jag inte så skämta och munhuggas som vi kan göra ibland ;) utan skriva nedsättande..:( Läste ett inlägg (från en användare med stort antal inlägg) där den skrev att den aldrig skulle våga lägga ut bilder eller film på sig och sin häst av rädsla att bli sågad..trist tycker jag...jag menar vi är ju alla här av samma anledning att vi gillar hästar och ridning oavsett nivån vi rider på.
Nu blev detta väldigt OT :o

Du ligger ett antal steg före mig, min reds in i oktober, hon är visserligen ett år äldre än din men det hjälper ju inte direkt :p Jag hoppas verkligen vi kommer att ses nästa år på någon tävling! Jag kommer inte att ta upp någon "satsning" och flänga runt så som jag gjorde tidigare. Det är jätteroligt om vi lyckas ta oss ut på tävlingsbanorna men ingen katastrof om vi inte gör det :)

Men du...så gör vi inte här!;):D Detta är ju FT-forumet med hööööögt i tak, världens bästa moderator så vi behöver inte hugga på varandra så mycket! *flin*
När vi känner för att vara lite osnällare så springer vi över till nåt annat forum...:angel::rofl:

Nää jag vet att det inte är så här på FT :D jag läste detta på ett annat forum kommer inte ihåg vilket. Jag blev lite ledsen av det. Vi kämpar ju alla på utifrån våra förutsättningar och ingen vill väl sin häst illa och det är klart att vi som lägger så mycket tid och pengar och engagemang vill visa upp våra världens finaste hästar :D

Visst är dina bilder tagna i Ljuslingsbacken? Minns du när vi var där och det var 200 grader varmt och du sa till mig att ingen klarade tiden på banan och jag red för fort och fick straff och missade placering :D Det var tider! :banana:

Ja fy vad elakt av mig!:o;) Det var väl då du inte orkade gå två banor pga värmen??
Skämt åsido, din häst sprang ju inte som normala hästar för de backarna brukar ta kål på de flesta!:D

Ja det är ju min "hemmabana", tränar alltid där men försöker sen åka till Tranemo eller ngn annan bana innan tävlingsstart.

Du kommer säkert att komma igång med din fina bruna häst och sen får vi ju även "jämföra" våra små bäbisar som förhoppningsvis föds till våren!:banana:

Hihi, jo så var det ^^ det var ju 200 grader varmt, miljoner blinningar och värsta backarna :o men inte ens dessa förutsättningar kan dämpa Es entusiasm för terräng (hittade filmen http://www.youtube.com/watch?v=o5QKIjiJv0c).

Kan du inte berätta mer om din Harriethäst? :D Det kanske står i annan tråd?

Hon är ett holländskt sto e Zavall (son till Casall!)-Flemmingh-Indoctro. Kom till mig i juli som oinriden men mycket hanterad. Jag köpte henne direkt från uppfödaren via en god vän som var där o tittade på henne, hade aldrig vågat köpa import annars!
Hon var superlätt att rida in, har ett väldigt okomplicerat temperament men är pigg o framåt att rida. Totalt otittig så här långt men det vet man ju aldrig vad som händer sen. Vi har hoppat 3 ggr på terränghinder och 4-5 ggr på banhoppningshinder varav 2 ggr en hel bana på 11 hinder. Hon har jättelätt för sig i dressyren så summa summarum så sitter jag bara o väntar på det stora BAKSLAGET!:o

Insåg att jag missat svara i denna tråden! (Eller, jag började nog förresten, men postade aldrig eftersom sidan där bilderna ligger strejkade)

Marlin
e. Jaguar Mail u. Molinna e. Bernstein - Zinsky xx
Ras: SWB
Ålder: f. 08, så 4 going on 5
Mankhöjd: 166 cm
Meriter: Kvalade och startade final i Breeders-FT i år. 898 på exteriören på kvalitetsbedömning, 687-7 på gång och 77 i hopp (uppsuttet).
Erat mål tillsammans: För nästa år starta 100-FT och klara motsvarande krav för kval till Breeders igen, vet dock inte om jag kommer lösa kvalkort och satsa på start. Ta oss runt 1.10 hopp och LA dressyr. Långsiktigt beror det helt på hur länge jag har honom kvar, men att komma så långt vi klarar av då då.
Hur länge ni tränat terräng: Vi gjorde premiär på inomhusterräng i slutet av februari, första riktiga terrängträningen i mars.

Film (kan med fördel spolas fram till ca 4,20 för att slippa se dressyren): http://www.youtube.com/watch?v=2F9s3lA8iIg

DSC08818.jpg

Athena
e. Akribori - D-Day - Kaliber
Ålder: f. 03
Mankhöjd: 160 cm
Meriter: Tävlad enbart hoppning fram till i somras, plac 1.20 med annan ryttare. Startat två 90FT, 5e plac i den ena. Jag har även tävlat dressyr på henne, med placeringar upp tom MsvC och kvalad MsvB.
Erat mål tillsammans: Rider henne åt ägaren för försäljning så vet inte hur länge hon är kvar, men om vi får fortsätta ihop så först och främst kvala och starta 100-klass. Kanske CNC* också. Och MsvB dressyr.
Hur länge ni tränat terräng: Började i Augusti.

Film hopp och terräng: http://www.youtube.com/watch?v=WL86Sbv77uQ
Dressyr: http://www.youtube.com/watch?v=sXvLmEx0qxs

athenataringgarp.jpg

Och den gamla får komma med hon också!

Molinna
e. Bernstein - Zinsky xx - Jaguar
Ålder: f. 99
Mankhöjd: 162 ca?
Meriter: Gått CNC* (dock inte placerad mer än 90 tror jag) som 6- och 7-åring, 1.20 hoppning. Mamma till min Marlin ovan, och efter det även gått 100 med junior. (Jag har dock aldrig tävlat henne).
Erat mål tillsammans: Nu blir det nog bara avel för hennes del, så förhoppningsvis att få fram fina friska föl! Till sommaren väntas en dressyrhäst men vi får se om det blir mer FT-bebisar i framtiden.
Hur länge ni tränat terräng: Jag har aldrig ridit någon terräng med henne, men hon började i slutet av sommaren som 4-åring.

Film (dressyren slut efter ca 3 min): http://www.youtube.com/watch?v=iOmAy9Ey__o

PICT7662-1.jpg

Alltid kul att höra om hur det gick till när "man blev med ny häst" :D
Mina har en tendens att bara dyka upp, jag har bestämt mig, inga mer hästar och sen står dom här! :angel: Köra sönder sin transport och två dagar senare ha en ny häst i stallet är kanske inte den "normala" vägen att skaffa dem :p

Eftersom ni sager att ni ar snalla har vagar jag val ocksa lagga ut bilder pa min drake.

Adi

* Ras

KWPN Efter Tolando-Amati
* Ålder
Fodd 2005
* mankhöjd
Nanstans runt 160cm
* meriter
Ingen speciellt, vi har tavlat lite sma klasser i dressyr utan storre framgang.
* Erat mål tillsammans
Att bli battre pa dressyren framfor allt, men nan gang skulle jag vaga ta mig runt en 80cm bana i terrangen iaf. Garna med livet i behall da.
* Hur länge ni tränat terräng
Kopte henne 2008 och borjade trana lite smatt den sommaren.

adi5.jpg

nortonHeath.jpg

380226_10150664882756582_1901825488_n.jpg

32068_392588526581_648191581_4637765_7385121_n.jpg

Sa har sag hon ut nar jag fick henne, sa jag ar valdigt glad over vilken fin hast jag har nu.
skinnyAdi.jpg

Det ser ut som om du bor i England!? Eller kanske Irland!?
VAAAART? :love:
Jag har bott på Irland och ska flytta med hästen till England efter nyår! =)

Tycker ni ser jättefina ut, och att ni kommer uppnå era mål lätt! :banana:

Edit: Såg att det stod London vid din profil nu! Vart har du hästen då? =)

Jaaaa! flytta hit! Vart i England ska du?
Jag bor i London och hasten bor lite norr om London, sodra Hertfordshire :)

Jag har kommit in på University of Worcester, så ska dit och plugga först och sen till sommaren börja jobba i stall igen tänkte jag =)
Den stora grå ska följa med =D

Hade kunnat söka till ett universitet i London också, men jag tänkte att det skulle ta alldeles för lång tid att ta sig ut ur staden för att åka till stallet varje dag, men det kanske det inte gör? Hur gör du? Hur lång tid tar det för dig att åka till stallet?
Vad gör du i London förresten? :)

Och HUR kunder du se det på dom bilderna? :confused: Imponerande! Jag tyckte det såg väldigt svenskt ut :D

Ah va kul! Det blir ju verkligen ratt land for dig om du gillar falttavlan. Finns hur mycket som helst! Din stora gra sopar sakert banorna med resten har :)

Man far nog rakna med att aka en timme minst ut fran centrala London om man ska ha bra hagar. Jag bodde nara stallet forut sa det var inte sa farligt, men nu har jag flyttat in till stan igen och hasten far sta pa full service. Sa jag aker bara ut ca 5 dagar i veckan. Men det blir ratt mycket pendlande anda. Jag tar mig dit med tunnelbana och bil.

Worcester ar nog mycket enklare och billigare att ha hasten med sig. Hur lange ska du plugga dar och vad ska du plugga?

Jag jobbar med 3D grafik till filmer. Typ monster och sant :D

Csillag: Jag är anglofil ut i fingerspetsarna, haha! Hade jag BARA fått se häckarna runt ridbanan, bommarna eller hinderstöden så hade jag vetat att de var från England :angel:
För mig hade det inte kunnat vara någon annanstans..!

Kricko: Fränt jobb! :laugh:
Jag kommer läsa Sport psychology, business and management. Har läst tre terminen idrottspsykologi här hemma redan, så ska läsa sista terminen innan min Bachelor i Worcester :D
Jag åker dit ungefär 50% för skolan och 50% för fälttävlansmöjligheterna! Det kommer bli epic!!! :love:
OM jag hittar jobb på ett bra stall efter skolan så blir jag förhoppningsvis kvar för evigt. Tänkte försöka gifta mig med Prins Harry när jag ändå är på plats också... :angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Nästa helg är det dags för Mantorps fälttävlan, och det blir debut där för mig och min häst. Jag har inte tävlat fälttävlan på 7 år, och...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Ek3n
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: elle12
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 305
Senast: Maltise
·
Fälttävlan Ja vad har era hästar för bakgrund? Hur länge har ni haft den? Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Vad gör den nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 505
Senast: Idasagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.