presentera era fälttävlanshästar

Sv: presentera era fälttävlanshästar

Du har en jättefin häst o ni kommer säkert ta er fram till de mål du ställer upp! Men vad var storyn med henne eftersom hon var så mager, den lilla kraken?

Docka: Lycka till med Prins Harry!:D

Hon importerades till England genom en hasthandlare hosten 2010, som salde henne till en tjej som salde vidare till en annan hasthandlare runt jul. Alltsa hade hon flyttat minst 4 ganger under ett par manader bara. :crazy:
Hos hasthandlaren jag kopte henne fran hade hon statt pa box utan nagon hagvistelse alls i 2 manader.
Hon sag inte riktigt sa illa ut nar jag var och tittade pa henne dock. Men nar jag fick hem henne nagra veckor senare (hon var kvar dar ett tag efter att jag hade kopt henne) sa sag hon ut sa dar :mad: Vet inte om dom hade slutat bry sig om henne overhuvudtaget eftersom hon var sald.

Det tog inte manga veckor att fa henne tjock som en kottbulle dock och till sommaren var jag nastan radd for att hon skulle fola for hon var sa rund!

Docka, haha vilka skills att se det pa hinderstoden!
Va kul!! Du kommer nog hitta nagon grym att jobba for har!
Pax for att fa rida i er tradgard i windsor efter giftemalet! :bump:

Det knepiga ligger nog i att lyckas bli ensam med honom någon minut, själva övertalningen blir nog inte så svår efter det...! :devil:

Haha, självklart! Alla som vill får rida i trädgården! :rofl:

* Ras
SWB
* Ålder
2011
*Mankhöjd
157 cm
* Meriter
Min första uppfödning :p
* Erat mål tillsammans
Ridas in nästa år! Sen ska vi göra 3-års, sen rida Breeders och vinna! ;)
* Hur länge ni tränat terräng
Han går på lösdrift så är terränggående :p

Bild från idag
IMAG1254.jpg

Bild från förra hösten
Rezaihouml.jpg

Liten kille :D
Rezaparinghingstbete.jpg

kl

Vet inte om jag får vara med här längre eftersom jag inte har så mycket att rida på just nu, men bjuder på en press iaf! :devil:

Zamona
* Ras
TB
* Ålder
2001
* Stam
e: Zaffaran - Strong Gale
*Mankhöjd
168 cm
* Meriter
Går inget vidare att tävla på eftersom hon blir så stressad. Har tävlat upp till 105cm hoppning, LB dressyr och 90cm Stilterräng med medelmåttiga resultat (läs superspänd häst med nerver utanpå kroppen...). Tränar 130cm hoppning, MSV dressyr och börjat nosa på **FT.
* Erat mål tillsammans
Ska ha föl 2012 e: Cosmeo, därefter träna vidare och fortsätta försöka miljövänja så man kan komma ut och tävla oxå.
Sedan 2009 när jag importerade henne från Irland.

533185_10151181767586397_1634033515_n_50dc5e3ee087c35c65b750d9.jpg

Joli Cloud Connected
* Ras
SWB
* Ålder
2011
* Stam
e: Algot - Zaffaran
*Mankhöjd
ca 160?
* Meriter
47p på fölvisning (887888) och tredje bästa föl.
* Erat mål tillsammans
Ska ridas in under vintern 2012/2013, hoppas på att han kommer bli FT-häst i framtiden, men vet ej om det blir Breeders osv eftersom han är rätt sent född (mitten på juni). Är han redo så kanske (med någon annan än mig i sadeln).
...

img_2290_50db430cddf2b32cfa006b92.jpg

Senast ändrad:

Klart du får skriva här :D Nova har lovat att här får alla vara med och alla är snälla!

Kul att du fick visat din fölis och att det gick så bra! Jag ville visat min men var på uppdrag i California i 5 veckor samtidigt som fölvisningar hölls..ska inte klaga :angel:

Du har sålt lina eller hur?
Du får säga till ägaren att om hem är intresserad av moderns bravader så är det bara att hojta till!

Hihi va snällt :D Ja det var jättekul att det gick så bra! Jag var så nervös! Herregud, trodde jag skulle dö! Spec när man visste vilka andra som visade! Jag vågade inte tro att han skulle få så bra omdöme som han fick, man blir ju så lätt hemmablind, och du vet hur folk är ;) men jag ville visa för att ha lite att gå på inför betäckning nr 2 :) Är glad att jag gjorde det! Hoppas bara han blir fin i slutändan oxå :)

Kethets:
Ja jag fick inse att hon var för liten för mig, spec när hindren blev lite högre. En duktigare ryttare hade säkert kunnat klara ut det, men jag är inte så pass duktigt, iaf inte än. Jag kände oxå att när jag började komma upp på lite svårare nivå ville jag ha en häst som redan kunde det jag ville lära mig, det kändes som en säkrare idé. Så blev det dock inte ändå, eftersom jag fick hem lille CC igen, men det gör inget :) Läromästaren får vänta, och Lina har fått det bästa hem man kan tänka sig! Men jag saknar henne varje dag, hon var verkligen speciell. Hon kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta, den lilla damen!

PS. Ska ju givetvis stå att Z ska ha föl 2013! Inte 2012 :P

Senast ändrad:

Haha ja jävla Jante :D

Haha tack! Jag heter egentligen Rebecca mongopåkortochpallasminkasig Joli :D Och CC är oxå fantastiskt bra på att bli mongo på kort! Det har han varit sedan födseln! Har bildbevis!

img_1769_157722537.jpg

Ha ha haha vilken härlig bild o söt fölunge! Klart du ska hänga här, alla som har nåt som helst intresse av FT ska ju hänga här!:bump:

+ Hunter

Haha tack! :D Ja det här är ju dessutom det enda vettiga forumet på buke! Haha! :)

Höhöhö, älskar fölisbilden - jag har också lyckats få till ett sådant på min förra häst, hon såg ut typ som en hyena :rofl:

OT
Själv börjar man ju få ett stycke resfeber!
Nej, fel av mig, inte resfeber. Resfeber täcker det inte, det här är mer res/döds/panikångest :eek:
Jag är så jäkla exalterad samtidigt som jag är så sjukt osäker. Det här med skräckblandad förtjusning har verkligen fått en innebörd för mig:o
England, here we come! Den 28 januari går lasset =)

Äsch det kommer gå jättebra! Prins Harry kommer falla som en fura ;) är lite avis på dig faktiskt, skulle oxå vilja åka tillbaka till de gröna öarna... men när jag tänker så försöker jag minnas hur det kändes att rida häst nr 6 i blöta trosor och blöt sand i hela ansiktet, i munnen, i tänderna... Haha :P

Var tvungen att läsa din mening om blöta trosor o sand i munnen ett par ggr innan jag klickade!:D

docka: det kommer att gå super o du vet ju att du kommer att älska det!:banana:

Var tvungen att läsa din mening om blöta trosor o sand i munnen ett par ggr innan jag klickade!:D

HAHAHA, jag med x)

Men jag vet precis vad RebeccaJoli menar..! Jag ska verkligen njuta av de första månaderna av bara Maja <3 Nelly, kvalitetstid!
Sen är det bara att bita ihop och köpa vattentäta trosor :rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Nästa helg är det dags för Mantorps fälttävlan, och det blir debut där för mig och min häst. Jag har inte tävlat fälttävlan på 7 år, och...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Ek3n
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: elle12
·
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 305
Senast: Maltise
·
Fälttävlan Ja vad har era hästar för bakgrund? Hur länge har ni haft den? Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Vad gör den nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 505
Senast: Idasagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar