Unghäst-VM!

6-åringarna nu då! Caruso struken. Jag tror nog största hoppet för oss är Bilan, även om jag inte sett hur den går sedan den såldes. Men håller extra tumme för Belisko som vi är lite bekanta med uppfödarna till, och även Don Juan som går för Finland och som jag tror är uppfödd av @SWB ?
Och i eftermiddag lilla finalen, U.Bolt verkar inte få vara med där heller, men hoppas att Q och R är lite mer avspända och kan höja sina poäng! Jag har glömt, hur många från lilla får starta i finalen?

Måste säga att Sankt Erik gjorde ett avspänt och harmoniskt program. Sen att han inte är lika rörlig som de bästa är ju nackdelen. Men det var dressyr - avspänt och harmoni!

Bilan gick in på 7e plats, gjorde fint program, personligen så tycker jag inte om hur rygg och samverkan mellan bak och framben såg ut.
Nästa svenska under utlandsflagg Don Juan brydde jag mig knappt om att titta på (jag tittar samtidigt på 4års sto/val klassen), han gav inte så rörligt och mjukt intryck så tror inte han får toppoäng. Absolut när man jämför med Sir Heinrich som kom in nu som ser super rörlig och elastisk ut.

Quaterback-sonen för Sverige som var inne nyss tycker jag gjorde riktigt fint ifrån sig och bra poäng, vet inte hur han brukar gå. Gick in på 14e plats.

Vet inte heller vad det är för underlig paus de verkar ha klämt in... Står att de går igång igen 12:05 på live-sändningen, men ska inte vara paus nu enligt startlistan... Jag går och gör lunch iallafall.

Jag skrev innan att var Caruso struken, stod på Ridsports hemsida!

"Falsterbo-vinnaren Caruso och Amanda Meijer har också känt på banan idag. Valacken har slagit sitt ena ben här nere i Verden, han passerade veterinärbesiktningen men det är i skrivande stund oklart hur allvarlig skadan är. Det kan vara något enkelt men start innebär en risk. "Russet" som Caruso kallas är en ung begåvning, hans framtid är trots allt viktigare än en start här och teamet runt honom har hästens väl och ve för ögonen. Amanda Meijer var självklart besviken.
- Det är oerhört trist. Det är min fina framtidshäst och hur gärna jag än vill rida här är UVM inte slutmålet för "Russet", meddelar hon."

Jag skrev innan att var Caruso struken, stod på Ridsports hemsida!

"Falsterbo-vinnaren Caruso och Amanda Meijer har också känt på banan idag. Valacken har slagit sitt ena ben här nere i Verden, han passerade veterinärbesiktningen men det är i skrivande stund oklart hur allvarlig skadan är. Det kan vara något enkelt men start innebär en risk. "Russet" som Caruso kallas är en ung begåvning, hans framtid är trots allt viktigare än en start här och teamet runt honom har hästens väl och ve för ögonen. Amanda Meijer var självklart besviken.
- Det är oerhört trist. Det är min fina framtidshäst och hur gärna jag än vill rida här är UVM inte slutmålet för "Russet", meddelar hon."
Tack! Har missat det

Alltså Desperado, vilken häst!! Tyvrär miss i ena bytet, och lite kort hals emellanåt men wow!
Dream Boy var också en skönhet!

Dream Boy imponerade på mig mer än jag trodde, förtjänade helt klart fina poäng (gick in i ledning).

Jag upplever att Desperado biljarderar? Jag tyckte inte om den ritten, way to spänt för mig. Inte sett delpoängen ännu men enligt mig borde han fått riktigt lågt på lösgjordheten och allmäna intrycket...
Har extra ögon på honom då mitt sto har ett syskon efter honom och uppfödaren säger att det är fölet som rört sig bäst av alla (betäckt om med honom för årets föl och jag tror hon hintade på att han vore fint val till mitt sto?), var uttagen till någon sorts elit-auktion förra året (holland). Iofs så säger uppfödaren att fölet efter Carlton Hill varit den som varit bäst temperamentässigt = stor del varför jag betäckte med honom, jag fick dock inte alls samma resultat :P

Ah jag är elak, enligt mig borde de vara hårdare på neddrag för hästar som är spända, annars premieras fel saker i vanlig ordning... :/
Svenska Quentin fick ju i stort samma poäng (7.3) på det och visst, han kunde vara mer avslappnad, men han var inte rakt på spänd (som Desperado) och jag såg inga fel så som med Desperado. Men jag är ju lisa i skogen, vad vet jag...

Bilan ser ut att gå vidare till final (är väll 12 som går vidare?), är ett ekipage kvar och han är på 10de plats.

Snälla kan någon länka till live-resultaten? Blir tokig, Ridsport länkade till 5åringarna igår men inte till 6 åringarna idag och via arrangörens hemsida gick det inte heller något vidare:confused:

Bilan blev 10a och är i final! Om 5-årsklassen var en mestadels tysk affär i toppen så blev det en holländsk bland 6-åringarna. Med ett par danska inslag ;)

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Dressyr Unghäst-VM i Verden har precis dragit igång! Idag är det 6-årskval, här finns startlistor och onlineresultat...
Svar
14
· Visningar
3 445
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 086
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 929
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar