Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst vad anser ni om att man "rid"bedömer redan vid 5 år. Är inte risken att unga hästar börjar tränas för hårt tidigt för att få bra poäng...
Svar
15
· Visningar
1 713
Senast: Kiickan
·
T
Islandshäst Tänkte dra upp det här med bakbensaktiviteten eller även kallad bakbensaktionen. Många stirrar sig idag blinda på frambens aktionen, men...
2
Svar
23
· Visningar
2 052
Senast: Toga
·
L
Islandshäst Sitter och kollar på några hästars bedömningar i worldfengur och undrar vad de olika måtten, M1 till M11 tror jag det är, betyder? Det...
Svar
3
· Visningar
1 980
Islandshäst Jag har en sjuårig valack med mycket fart i. Han är även väldigt känslig för hjälper av alla sorter. Jag har inte haft honom så länge...
Svar
16
· Visningar
2 026
Senast: Minna86
·
  • Låst
Islandshäst skapar en ny tråd nu här där vi kan disskutera barfota på våra islandshästar. hur det påverkar gångarterna osv. vill gärna få svar...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Boj
·
I
Islandshäst Har en fundering angående mankhöjden på mitt Islandsto,hon är född 2006 och mäter nu 129 cm.Hur mycket mer ska man kunna förvänta sig...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Hur ser man egentligen skillnad på en bleksvart häst (móbrunn) och en musblack (mósott) ?? Ålen borde ju finnas på musblacken, men om...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: mazarein
·
R
Islandshäst Jag rider ett Islandssto som har börjat komma igång nu, har ungefär ridit henne 1,5 månad. Hon har stått ca 2-3 månader innan jag börja...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Thora
·
S
Islandshäst Som ni kanske sett har Worldfengur infört något som kallas Hemmafållan - Corral. Detta betyder att varje användare får sin egen...
2
Svar
31
· Visningar
2 561
R
Islandshäst http://www.bukefalos.com/r/showentry.php?e=56553 Inget jag hört talas om. Stämmer det. Vanligt?
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Lilla_My
·
S
Islandshäst Min häst har alltid varit en vinglig liten rackare. Med hjälp av dressyren har jag byggt upp hennes balans och nu kan hon tölta i form...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Ryver
·
T
Islandshäst Vad tycker ni? Ska man använda sig av andraklasshingstar? Om, varför det? När det finns så många fina förstaklasshingstar.
2
Svar
33
· Visningar
2 533
Senast: NiAl
·
A
Islandshäst Detta är väldigt islandsspecifikt, därför lägger jag tråden här. Enligt SIF:s 9:e protokoll (eller utdrag därur) så har det nu tydligen...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 578
Senast: Lenja
·
Islandshäst Kaelas exem blir inte bättre, hon kliar sig på ALLT. Hon går med täcke och huva dygnet runt men kliar tills huvan går söner. Smörjer...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 887
Senast: Toga
·
  • Låst
Islandshäst Kænner nagon till denna hingst? Jag trænar ett underbart sto e. denne hingst, men hær pa garden sa de bara "he´s nothing special"...
Svar
10
· Visningar
1 456
Senast: Mist
·
Islandshäst Nån som vet om ett mörkt musblack sto kan få silverföl med silver hingst. Eller vad kommer den sannolika färgen bli, hon har haft föl...
2
Svar
21
· Visningar
3 052
Senast: Zannaah
·
B
  • Låst
Islandshäst Hej på er! Skulle väldigt gärna vilja betäcka mitt isissto nästa vår men kruxet är att detta har jag inte någon erfarenhet utav. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Seidie
·
  • Låst
Islandshäst Tycker era isisar ser så roliga ut när de är klippta, de har ju så mycket päls! Kan ni inte lägga in bilder på hur hästarna är klippta...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Boj
·
E
Islandshäst Ja, som rubriken lyder: Får man tävla islandshäst i bomlös sadel? Jag rider med det för tillfället eftersom min unghäst ändrar sig i...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: skuggi
·
Islandshäst Läst å hört om Islands ekonomiska kris och ev konkurs. Känner med de som bor på Island och tänke, vad händer med alla hästar om folk...
Svar
7
· Visningar
2 371
Senast: Lizzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.