Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

Det är ju ingen nyhet att amn avnänder bra djur även till slakt..
Man ställer ju ut kor och tjurar och grisar och avlar bara på de bästa även där för att få fram så BRA kött som möjligt!

Vill du äta kött som är avlat på skitdjur?

Det är iINGE skillnad på att äta ko, gris och häst.. enda skillnaden är att hästarna oftast har de 500 gånger bättre under den tid de lever än grisarna har de som oftast är inburade ett par stycken i små små båd med en skopa spån om dagen bara:crazy:(har jobbat på 2 olika grisgårdar men slutade då jag ej tycker om dess hantering av djuren)

Eller kor som inte går på lösdrift som inte gå gå ut en endaste dag under höst vinter och våren utan står uppbundna :crazy:

Eller klycklingar som bott i små små burar på 40 cm hela livet tur att det är olagligt i detta land å ha höns så.

Att då som på island föda upp föl som får gå och leva som vildhästar fram tills att de slaktas..Vad finns de att klaga på???

Att de är häsatr och små 14 åringar tycker dom är söta???

Jag har inte klagat på nåt?
Men du kanske skrev ditt svar till fel person :confused:

Annars antar jag att du inte riktigt är läskunnig?

*KL*
Jag tror de flesta hästbönder på island slaktar några hästar till mat varje år, för eget bruk så att säga. Man tar helt enkelt de föl/unghästar som inte ser ut att bli så bra och slaktar dem.
Har bekanta som mest avlar på 1a klass ston, men de har även några "sämre" ston som brukar bli betäckt med någon välstammad unghingst (grattis betäckning eftersom det är gårdens egna hingstar). Om fölet verkar bra sparas det, annars slakt. Detta är också ett sätt att kolla unghingstarnas förmåga att nedärva sina egenskaper utan att "slösa" ett år av de finare stonas liv på en avkomma som kanske inte blir så bra.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 992
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Min islandshäst har pålagringar I lumbosacralleden och si-led vänster sida. Några mer med islandshäst som har haft detta? Vilken är...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Ajda
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 702
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar