Här blir man minst sagt mörkrädd, få på detta forum besitter såna kunskaper om både spatt och eksem som jag vet att Boj gör. Även Silverkedjan har enorma kunskaper, länkar har vi fått oss till livs av bägge dessa användare som både stöder och styrker det som skrivits här. Att det finns flera användare som av bekvämlighetsskäl inte har varken lust eller ork att vilja ta reda på fakta, är ju oerhört tråkigt. Jag har en gång i tiden varit en av de som inte sett på eksem som särskilt allvarlig, att det finns grader av eksem har jag också blivit väl medveten om genom att flera av våra inackorderingar är islandshäst.
Man blir oerhört upprörd över när användare skriver att ägare till eksem hästar inte tagit hand om dem, så kanske det är med många men det är långt ifrån hela sanningen.
För två år sedan fick en av våra inackorderingar ta bort pga mycket grav eksem, valet gjorde hästägaren själv och försäkringen täckte inte detta. Men hästen hade så grava problem att den mådde oerhört dåligt, ägaren gjorde allt för sin häst och lite till. Ändå räckte inte det, man hade provat allt som fanns att tillgå utan resultat. Veterinären rekommenderade också avlivning, då alla möjligheter var uttömda.
Innan man sätter sig ner och skriver i ett forum i en anklagande och oförskämd ton, är det lämpligt att sätta sig in i problematiken på ett bättre sätt än vad som nu gjorts. Istället för att tro en massa, och komma med lösryckta påståenden är det läge att informera sig bättre. Använd internet som alla andra, googla och ta reda på de ni söker istället för att vara oförskämda.
Vuxna människor, det har vi inte med att göra. Sandlåda, ja.