Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad ingår i treårstesten?
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Ancor
·
C
Avel Även fast inte årets fölungar kommit och inga hingstvisingar har ägt rum så funderar jag på om det är fler än jag som börjar bli på det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 922
Senast: Lady
·
Avel Hej! Nu har shettisen äntligen fölat (den 12:e)! Och allt gick bra förutom att jag inte såg någon träck efter fölet först! Jag...
Svar
13
· Visningar
7 635
Senast: gonkan
·
S
Avel Är det någon som kan berätta lite om denna hingst? Ty/Dansk. Har letat men hittar inte så mkt.
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Görel
·
T
Avel Hej! Första gången nu som jag ska prova att betäcka mitt sto, och skulle behöva lite info från ngn som vet hur allt går till! Allt...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: shady
·
Avel Har funderat ett tag på om jag skulle betäcka min 5-åring i år eller inte... Jag skulle betäckt henne förra åren men pga jobb så lämnade...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Molekyl
·
Avel (Kanske fel forum, men det är ju här alla med avelserfarenhet finns!!!) Är så orolig för mitt lilla hingstföl. Han är pigg, går omkring...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Nittionio
·
Avel Han har ju varit populär de senaste åren, kanske delvis p g a sin färg. Jag känner inte till honom så väl, har sett honom på avstånd vid...
Svar
0
· Visningar
1 413
Senast: em76
·
Avel Jag har 2 snabba frågor! :angel: Vilken dag visas Shettisarna på Grevagården?? Och vilken tid börjar det på morgonen??? Och...
Svar
16
· Visningar
1 490
Senast: Lukas
·
Avel Har era/erat sto lagt sig med baken mot väggen när hon ska föla? Hur har ni gjort för att flytta henne då? Ska man "dra" undan henne...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Jarrah
·
Avel Var hittar man avkommor efter godkända hingstar? Om det är till nån hjälp kan jag säga att de jag främst är intresserad av är Bergakung...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Dravena
·
C
Avel Finns det någon här som vet någonting om honom? Det är tydligen en hingst, men jag har aldrig hört talas om honom tidigare. Kanske finns...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Cettan
·
N
Avel I går natt klockan 03.05 gick vattnet för mitt sto. 03:15 föddes en mörkbrun/svart hingst unge med bred bläs och 4 vita jämna...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
M
Avel Ja ni som har följt mina trådar om min betäckning i sommraste vet ju..Men ni sominte följt kommer här en kort historia! Efter mkt om...
Svar
18
· Visningar
1 924
Senast: Jarrah
·
Avel De flesta av våra unghästar är rätt runda om magen, men kollade till en extra idag och tyckte att hon var ovanligt tjock. Och den var...
2
Svar
38
· Visningar
3 559
Senast: Nafayette
·
H
Avel Blir de generellt stora eller?
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: clownen
·
Z
Avel Vad heter den, den har också massa bilder...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Hoppsansa
·
Avel Spännande studie! Hur man ska definiera hög- resp lågställd diskuteras ju emellanåt, nu senast vid bruksprovet där ingen klar definition...
Svar
19
· Visningar
2 638
Senast: Cheran
·
T
Avel Hur ser det ut i år? Är era ston dräktiga eller har de redan fölat? Vårt dräktiga fölar till midsommar och det käns så avlägset...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 832
Senast: solros
·
S
Avel när kan man tidigast betäcka ett sto? (3,4,5 år?) Kan dom stanna upp i växten om man betäcker ett ungsto?
Svar
13
· Visningar
993
Senast: Lejonel
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat