Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Nu har jag fått alla papper från Björkhaga Stuteri och Liberace. Vi´lket trevligt ställe det verkar vara! Ska bli så spännande att komma...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Nittionio
·
M
Avel Vad tycker ni om Casir då? ;) Är det någon som har några avkommor till honom kanske? Vad har det blivit av dem? Har de bra galopp...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: bettan1
·
E
Avel Finns det i över huvud taget en shetlandsponny i Sverige IDAG som faktiskt *är* silversvart/brun (etc, etc...) och inte bara SER... 2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: ameo
·
Avel Jag har två olika frågor som jag hoppas att jag kan få svar på här i avel :bow: 1. Har man användning av blupsiffrorna på sitt sto...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: HeJe
·
Avel Vet inte om detta är rätt plats, men jag har sett färgfrågor här tidigare.. Enligt Bo Furugrens "Hästens färger" kan en svart häst... 2
Svar
31
· Visningar
3 408
Senast: antiloop8
·
Avel Hej Har ett sto som har en knepig skada (inget ärftligt) & kanske skulle må bra av ett års paus från tävling mm... Funderar på att...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Cyllene
·
Avel Jag har relativt nyligen köpt en 5 åring efter Waliant 945 och jag skulel gärna vilja veta mer om honom. Kan tyvärr inte hitta så mycket...
Svar
4
· Visningar
1 811
Senast: Tulip
·
G
Avel Tänkte starta en ny tråd om vad ni som var på bruksprovet tycker om dressyrhingstarna som godkändes? Själv har mitt stenhårda beslut... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 568
Senast: GiG
·
M
Avel Vilken hingst skulle du välja till detta hbl sto? F.-98 e. Nactus -Curacao xx, och 171cm hög. Hon är grov, maffig och snygg och har...
Svar
16
· Visningar
2 449
Senast: athena
·
Avel Hur är det igentligen. Hur buskis klassas det idag att använda sig av skäckhingstar i halvblodsaveln? Jag hade själv ett lite... 2
Svar
36
· Visningar
2 578
Senast: Atle
·
Avel Har nu börjat kolla efter hingst till min madame. 5 årigt vbl sto, ca 160, trevlig modell och kanon psyke, ej gått trav. Letar efter...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: missen
·
E
Avel Någon som vet vart man kan hitta resultaten från avelsvärderingarna på Grevagården 12-13 mars?? Tacksam för svar :bow: 2
Svar
39
· Visningar
3 051
Senast: Atle
·
Avel Vad ingår i treårstesten?
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Ancor
·
C
Avel Även fast inte årets fölungar kommit och inga hingstvisingar har ägt rum så funderar jag på om det är fler än jag som börjar bli på det... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 923
Senast: Lady
·
Avel Hej! Nu har shettisen äntligen fölat (den 12:e)! Och allt gick bra förutom att jag inte såg någon träck efter fölet först! Jag...
Svar
13
· Visningar
7 653
Senast: gonkan
·
S
Avel Är det någon som kan berätta lite om denna hingst? Ty/Dansk. Har letat men hittar inte så mkt.
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Görel
·
T
Avel Hej! Första gången nu som jag ska prova att betäcka mitt sto, och skulle behöva lite info från ngn som vet hur allt går till! Allt...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: shady
·
Avel Har funderat ett tag på om jag skulle betäcka min 5-åring i år eller inte... Jag skulle betäckt henne förra åren men pga jobb så lämnade...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Molekyl
·
Avel (Kanske fel forum, men det är ju här alla med avelserfarenhet finns!!!) Är så orolig för mitt lilla hingstföl. Han är pigg, går omkring...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Nittionio
·
Avel Han har ju varit populär de senaste åren, kanske delvis p g a sin färg. Jag känner inte till honom så väl, har sett honom på avstånd vid...
Svar
0
· Visningar
1 415
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna
  • FÅRtråden