Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Betäckte mitt lilla sto tillslut med Nactus... undrar bara hur ni tror att avkomman kan bli.. valde Nactus då jag hört mycket gått om...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: LilaTiger
·
V
Avel Steggbest. Vem är det? Han uppkommer i princip i alla hästars stammisar som jag har. Ni Nordiskunniga, vad är det för en hingst, finns...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Görel
·
Avel vi fick i torsdags en liten vacker hingstunge, men han har pungbrock på ena sidan. Veterinär trodde det skulle gå bort av sig själv om...
Svar
0
· Visningar
1 471
Senast: misan
·
A
Avel Vilken färg på papperen får ett fullblod i ASVH? stam: Music Streak-Streak-Carnoustie. Är dessa hingstar godkända från ASVH´s sida så...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: annae
·
  • Låst
Avel Undrar om någon vet kostnaden för att använda sig av Starby dressyrstalls hingstar. Ex. Sir Schölling och Black Coffe. Någon här som har...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: Fredag
·
L
Avel Hur går det för era andra med ston som inte fölat i år, har ni ultraljudat dom än? Är dom igång från vintervilan? Vi funderar på...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: Splittan
·
Avel Nu behöver jag eran hjälp att bestämma mig för vilken hingst jag ska välja till ponnyn. Eftersom hon inte bli såld så lutar det åt att...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: peråke
·
Avel Jag har ett halvblodssto som jag ska betäcka men är totalt villrådig. Hon är E. Cavalotti - Brabant. Tyngre modellen men rör sig lätt...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Ninnie
·
T
Avel Nu har jag fått alla papper från Björkhaga Stuteri och Liberace. Vi´lket trevligt ställe det verkar vara! Ska bli så spännande att komma...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Nittionio
·
M
Avel Vad tycker ni om Casir då? ;) Är det någon som har några avkommor till honom kanske? Vad har det blivit av dem? Har de bra galopp...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: bettan1
·
E
Avel Finns det i över huvud taget en shetlandsponny i Sverige IDAG som faktiskt *är* silversvart/brun (etc, etc...) och inte bara SER...
2
Svar
34
· Visningar
3 601
Senast: ameo
·
Avel Jag har två olika frågor som jag hoppas att jag kan få svar på här i avel :bow: 1. Har man användning av blupsiffrorna på sitt sto...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: HeJe
·
Avel Vet inte om detta är rätt plats, men jag har sett färgfrågor här tidigare.. Enligt Bo Furugrens "Hästens färger" kan en svart häst...
2
Svar
31
· Visningar
3 332
Senast: antiloop8
·
Avel Hej Har ett sto som har en knepig skada (inget ärftligt) & kanske skulle må bra av ett års paus från tävling mm... Funderar på att...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Cyllene
·
Avel Jag har relativt nyligen köpt en 5 åring efter Waliant 945 och jag skulel gärna vilja veta mer om honom. Kan tyvärr inte hitta så mycket...
Svar
4
· Visningar
1 801
Senast: Tulip
·
G
Avel Tänkte starta en ny tråd om vad ni som var på bruksprovet tycker om dressyrhingstarna som godkändes? Själv har mitt stenhårda beslut...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 568
Senast: GiG
·
M
Avel Vilken hingst skulle du välja till detta hbl sto? F.-98 e. Nactus -Curacao xx, och 171cm hög. Hon är grov, maffig och snygg och har...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: athena
·
Avel Hur är det igentligen. Hur buskis klassas det idag att använda sig av skäckhingstar i halvblodsaveln? Jag hade själv ett lite...
2
Svar
36
· Visningar
2 571
Senast: Atle
·
Avel Har nu börjat kolla efter hingst till min madame. 5 årigt vbl sto, ca 160, trevlig modell och kanon psyke, ej gått trav. Letar efter...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: missen
·
E
Avel Någon som vet vart man kan hitta resultaten från avelsvärderingarna på Grevagården 12-13 mars?? Tacksam för svar :bow:
2
Svar
39
· Visningar
3 049
Senast: Atle
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka