Stabil halvblodshingst

Sv: Stabil halvblodshingst

gylle skrev:
Han visade ialla fall upp ett ganska skarpt temperament när han blev lite pressad, så att kalla honom stencool hade inte jag gjort. Sedan var ju ovanstående ute efter en GÅNGARTSHINGST och dit platsar inte alls Blecker Boy ingen gång alls.

Det såg vi ingenting av på bruksprovet iallafall...missade vi det eller? :confused:

Jag hade i allafall missat att det var en gångartshingst de sökte :o

Nej, nej! Ingen Bleckert Boy för mig :crazy:
Såg honom på bruks, och visst kan han hoppa, men den exteriören vill jag inte ha!

Dels vill jag ha en svenskfödd hingst, men jag vill också ha en hingst med dokumenterad förvärvning, som har egna prestationer och som även har föräldrar och avkommor med prestationer.

I år blir det Feliciano, men jag börjar redan fundera på nästa år ;)

Jag vill inte ha en gångartshingst, men en hopphingst med hyfsade gångarter och exteriör!

Mitt sto var Breedersfinalist i fälttävlan för lääänge sen, och jag tror att hon skulle lämpa sig för fälttävlansavel.

Det jag börjat snegla åt är dressyrhingstar med vettiga hopp-poäng och som har avkommor i både hoppning och dressyr. Eller någon med "blandad" stam som Briar.

Liknande trådar

A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 366
Senast: Atida
·
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 729
Senast: Slobodan
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Sara-Ida
·
Avel För första gången kan jag inte alls välja hingst till mitt sto. Tycker inte att någon duger (vadå kräsen). Hon är dräktig med sitt 7:e...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: Filuran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30