Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Hej! Jag ska för första gången betäcka mitt sto. Jag har sysslat med allt annat än avel som har med hästar att göra. Men nu ska jag...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Lejonel
·
C
Avel Jag har hittat en holländsk teori om vad som är viktigt i exteriören hos sporthästar kontra gångarter. Undrar därför nu om någon här kan...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: clownen
·
Avel Hinner man fortfarande även fast man inte kommit på tanken förrän nu? Har inte bestämt mig än, allt hänger på om vi hittar nån hingst...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: Shandy
·
H
Avel silverfärgad med bläs och mörk kring ögonen vita hovar och ben???
Svar
4
· Visningar
1 147
T
Avel Kan aldrig komma ihåg. är det: 16 dygn- Möjligt att göra först ultraljudet? 45 dygn- Andra UL 90 dygn- blodprov? Har för mig att...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: evis
·
S
Avel Någon som har erfarenheter av avkommor efter Corrado I? Den enda jag känner till är Classic H. Berätta allt ni vet.
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Cyllene
·
Avel Betäckningstiderna närmar sej och jag kaninte bstämma vilken hingst som ska få äran att bli partner åt mitt sto. Stoet är E: Finney...
Svar
13
· Visningar
1 943
Senast: YaYa
·
A
Avel hittar ingen information om vem hingsten Rupie Star var (är?) stam mm. Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Görel
·
L
Avel Föder mest upp halvblod, men planerar att betäcka welchen i år men är inte så insatt i welch hingstarna. Någon duktig som har nått...
Svar
16
· Visningar
1 898
Senast: Iglatjarn
·
Avel stoet har gått en vecka över tiden (330 dagar) och senaste 4 dagarna fyllt juvret mer. spenarna är dock slappa ännu. juvret har varit...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Sanette
·
  • Låst
Avel Hej! För skojs skull, eftersom jag antagligen kommer betäcka mitt connemarasto (om ngra år) undrar jag, har ni ngt bra tips på hingst...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Ragatan
·
Avel :crazy: Vi har tydligen abortvirus på vår travbana, och har enligt inblandade haft det i över en månad! :eek: inga varningar har gått...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: martha
·
Z
Avel Kommer troligtvis betäcka mitt sto i år och jag har lite frågor kring semin. Finns det någon vänlig själ som gärna berättar lite mer...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Zania
·
Z
Avel Tänkte kika om det finns några på forumet som har knabstrupper och sysslar med avel något? Jag har ett sto som jag funderar lite på att...
2
Svar
29
· Visningar
3 083
Senast: Zania
·
M
Avel Hej Har lite funderingar om vaccinationer på dräktiga svenska halvblods-ston. Man vaccinerar väl mot abortvirus tre gånger och fölet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Millis89
·
J
Avel HJÄLP! Jag behöver tips och råd från er vana avlare. Det är så här att mitt sto står på Helsingborgs djursjukhus nu för en hälta som...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: javill
·
Avel ...transportera sto med föl?
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Morotsbiten
·
M
Avel Hej. Har inte skrivit här förut, men är glad att jag hittade sidan! Det finns verkligen mycket intressant att läsa bland alla trådar...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Morotsbiten
·
T
  • Låst
Avel Hur gör man för att lägga färgfrågor på rätt plats så att man kanske kan få svar på sin fråga?? Utan att någon "gestapo" låser eller...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: ameo
·
Avel Vilka halvblodshingstar i svensk avel "vet" ni är homozygot bruna? Nedärvs det homozygota anlaget till 50%, så att ett sto efter en...
2
Svar
21
· Visningar
2 196
Senast: Thesen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv