Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Finns det någon här som vet någonting om honom? Det är tydligen en hingst, men jag har aldrig hört talas om honom tidigare. Kanske finns...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cettan
·
N
Avel I går natt klockan 03.05 gick vattnet för mitt sto. 03:15 föddes en mörkbrun/svart hingst unge med bred bläs och 4 vita jämna... 2
Svar
24
· Visningar
2 301
M
Avel Ja ni som har följt mina trådar om min betäckning i sommraste vet ju..Men ni sominte följt kommer här en kort historia! Efter mkt om...
Svar
18
· Visningar
1 943
Senast: Jarrah
·
Avel De flesta av våra unghästar är rätt runda om magen, men kollade till en extra idag och tyckte att hon var ovanligt tjock. Och den var... 2
Svar
38
· Visningar
3 560
Senast: Nafayette
·
H
Avel Blir de generellt stora eller?
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: clownen
·
Z
Avel Vad heter den, den har också massa bilder...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Hoppsansa
·
Avel Spännande studie! Hur man ska definiera hög- resp lågställd diskuteras ju emellanåt, nu senast vid bruksprovet där ingen klar definition...
Svar
19
· Visningar
2 662
Senast: Cheran
·
T
Avel Hur ser det ut i år? Är era ston dräktiga eller har de redan fölat? Vårt dräktiga fölar till midsommar och det käns så avlägset... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 835
Senast: solros
·
S
Avel när kan man tidigast betäcka ett sto? (3,4,5 år?) Kan dom stanna upp i växten om man betäcker ett ungsto?
Svar
13
· Visningar
997
Senast: Lejonel
·
L
Avel Hej! Jag ska för första gången betäcka mitt sto. Jag har sysslat med allt annat än avel som har med hästar att göra. Men nu ska jag...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Lejonel
·
C
Avel Jag har hittat en holländsk teori om vad som är viktigt i exteriören hos sporthästar kontra gångarter. Undrar därför nu om någon här kan...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: clownen
·
Avel Hinner man fortfarande även fast man inte kommit på tanken förrän nu? Har inte bestämt mig än, allt hänger på om vi hittar nån hingst...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Shandy
·
H
Avel silverfärgad med bläs och mörk kring ögonen vita hovar och ben???
Svar
4
· Visningar
1 152
T
Avel Kan aldrig komma ihåg. är det: 16 dygn- Möjligt att göra först ultraljudet? 45 dygn- Andra UL 90 dygn- blodprov? Har för mig att...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: evis
·
S
Avel Någon som har erfarenheter av avkommor efter Corrado I? Den enda jag känner till är Classic H. Berätta allt ni vet.
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Cyllene
·
Avel Betäckningstiderna närmar sej och jag kaninte bstämma vilken hingst som ska få äran att bli partner åt mitt sto. Stoet är E: Finney...
Svar
13
· Visningar
1 950
Senast: YaYa
·
A
Avel hittar ingen information om vem hingsten Rupie Star var (är?) stam mm. Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Görel
·
L
Avel Föder mest upp halvblod, men planerar att betäcka welchen i år men är inte så insatt i welch hingstarna. Någon duktig som har nått...
Svar
16
· Visningar
1 905
Senast: Iglatjarn
·
Avel stoet har gått en vecka över tiden (330 dagar) och senaste 4 dagarna fyllt juvret mer. spenarna är dock slappa ännu. juvret har varit...
Svar
1
· Visningar
985
Senast: Sanette
·
  • Låst
Avel Hej! För skojs skull, eftersom jag antagligen kommer betäcka mitt connemarasto (om ngra år) undrar jag, har ni ngt bra tips på hingst...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridbyxor