Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad är det för färg på det här fölet? Född 4/4 2005 Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5 (Ursäkta stora bilder...
2
Svar
27
· Visningar
2 684
Senast: Lorelie
·
Avel Igår hade jag min årliga test av de dräktiga stona. Enligt min förlovningsring så ska Jarrah och Pärla få hingstföl, medan Zoya får ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 974
Senast: Dalatjej
·
Avel noen som kjenner til hingsten R- Marius? Stamme,rase osv.. Har prøvd å søke på internett,men finner ikke noe der,så da tenkte jeg jeg...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: Görel
·
R
Avel Det verkar svårt att hitta info infomation om denna hingst? Vet stam o att Kyra red honom men inget om vad han gjort som avelshingst...
Svar
4
· Visningar
1 634
Senast: FT_ryttare
·
T
  • Låst
Avel Satt här och funderade lite på det planerade fölet nu inför betäckningen i maj och undrar om man kan "räkna ut" vilken färg som är...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: ameo
·
H
Avel Vart finns det att köpa? Har för mig att jag har sett det i både Hööks och Börjes kataloger tidigare men nu när man behöver finns det...
Svar
1
· Visningar
2 076
Senast: CK
·
Avel Har en fundering. Mitt sto är flugskimmel och ganska rejält prickig på kroppen. Men där manen ligger så är pälsen kritvit. Hur kommer...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Akustik
·
S
Avel Vi kommer snart att få våran första fölunge.. Skulle vilja ha lite konkreta tips på vad man ska tänka på under fölets 1:a månader, innan...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: stall banal
·
Avel Vad innehåller dom egentligen? Jag försöker hitta info om en avkomma som är såld utomlands (halvblod), registreras sånt i stamböcker...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Magdalena
·
Avel Har nu dom senaste veckorna sett två och hört om ett sto som har blivit helt galna vid brunst. Dom två är ponnyer och båda gick inte att...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: avur
·
Avel Allt om betäckning Språngavgift betalas den när stoet är hos hingsten? Hur funkar fryst sperma? Hur gör man när fölet är fött? ska...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: CA
·
H
Avel LÁcteur & Emmerton Någon här som betäckt med LÁcteur eller Emmerton? Någon som har eller har sett någon avkomma fråm dessa två...
Svar
7
· Visningar
2 121
Senast: Hovdam
·
E
Avel En griiinig mamma på köpet. Väldigt överbeskyddande. Ibland får man komma inärheten ett tag, men sen så börjar öronen slickas bakåt, sen...
Svar
13
· Visningar
1 376
Senast: Hovdam
·
Avel Läste i ridsport idag att flera studier visat att imprint training av föl INTE ger några större resultat. Vid 6 månaders ålder märks...
Svar
17
· Visningar
1 660
Senast: Ramona
·
T
Avel Skimmelhingst i Södra Sverige (endast Naturlig betäckn)godkänd hbl. Är det ngn som har nåt förslag?
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Nittionio
·
Avel Ni som har era travare som ridhästar och sedan betäckt dem, med vem har ni betäckt dem och varför? Hoppas på att detta inte blir en...
Svar
14
· Visningar
1 487
Senast: emindy
·
Avel En bekant till mig har ett sto som normalt blir jättelätt brunstig och då är det rejält! Men 2004 när hon skulle betäckas så blev hon...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Zuzzi
·
Avel Hur är det med araber? Hur länge växer dom i allmänhet, på höjden och bredden? Har en klen liten arab-filcka på tre. Kommer hennes...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Cesam
·
S
Avel Jag har ett varmblodigt sto.. Sanni Mon far: Super Mon (US) mor: Hazel Valentine (DK) Hon är iallafall född 1989, hon har aldrig...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: solros
·
M
Avel Finns det någon godkänd tinkerhingst här i sverige?
Svar
7
· Visningar
1 770
Senast: alma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden