Knabstrupperhingstar?

Sv: Knabstrupperhingstar?

Nej det var inte riktat mot någon ville bara ge info.
Men jag kan bara hålla med dej om att det är bra info på de sidorna.ha en bra dag/Nisse :banana:

Nej jag tror inte det men jag är inte säker.
Är det svårt att hitta en knabbe som är i avel nu?
Zeb vet jag men sen vet jag inte fler men det finns säkert flera. Jag har inte någon egen knabbe kvar så jag har inte koll på läget längre. Hoppas att du hittar en bra hingst och att du behåller både föl och sto så de inte försvinner det finns inte så många rena knabbar kvar./Nisse ;)

Det låter bra! Jag håller på dej!
Då kanske jag kan vända mej till dej när jag ska köpa mej en ny knabbe./Nisse :banana:

Phaustino!

Är en jättefin hingst som nyligen blivit godkänd.
Se Ridsport.
Han är efter Faust af Elmelygård u:e Phaeton (halvblod)

Telefonnummer till hingsthållaren 035 12 80 84 , 035 10 18 99
eller 073 034 09 22

Han är 165 cm hög och leopardtigrerad, se fin fin ut.

/Frasse

Vilka hästar har du från Sackum stuteriet? Namn?
Själv har jag köpt deras -04a Sackum Simtinn. Jag hoppas att hon kommer att bli en riktigt fin tjej som jag i framtiden kan avla vidare på. Hon är homozygot. :d

Hade faktiskt en bekant som hade en homozygot knabstruphingst till sina egna hbl ston.

Jättefräcka föl blev det (enligt mitt tycke)...men tydligen inte så uppskattat av folk i allmänhet.De var registreringsbara i knabstrupföreningen.

Hon hade jättesvårt att sälja föl/unghästar dessa till rimliga priser och det slutade med att hon sålde av alla och övergick till något helt annat inom aveln istället tyvärr.

Jag hade gärna sett fler prickiga individer...

Kikat lite på den danska sidan på några av de som du tipsade om.

Plet af Engvang är för nära släkt med mitt sto. Mitt sto är e Zeb vilket gör att hon är ee Benjamin KNN och det blir lite för nära.

Några av hingstarna såg jag var lite svagt linjeavlade - hur pass hög inavelskoeff tycker ni känns ok bland knabbarna?

Jo, köpte senaste Ridsport bara för att kika på honom faktiskt :D . Fanns inga bedömningssiffror med dock =( Men det är helt klart ett möjligt alternativ. Har du sett honom i verkligheten?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 517
Senast: dobbis
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 697
Senast: Blyger
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka