Sv: Gulsvart?

Kan bekräfta det... Vi har haft 3 frieserföl, alla 3 föddes kolsvarta.
Har alltid trott att de föds grå, det står ju så i alla böcker, blev lite konfunderad när det tittade ut 3 små svarta.

prunella skrev:
Hur förklarar man då ett svart frieserföl med gult lurv i öronen? tydligt också...kan ju knappast vara gulsvart :confused:

Är det ett rasrent Frieserföl? Är inte mamman halvblod och isabell??

GRS

Jag menar inte ovanstående föl när jag nämnde Frieser, utan menar renrasigt Frieserföl, som var kolsvart men med mycket gult ull i sina öron, för övrigt absolut svart, man brukar ju säga att öronens gula insidor är ett tecken på att fölet blir gulsvart, det var det jag menade att ett frieserföl blir ju aldrig gulsvart, men kan ha det ändå.

Sen det där med att svarta hästar föds grå, gråbrun, silvergrå, jag har på shetland varit med om både och, samma år föddes ett föl silvergrått eller den gråaktiga färg de brukar ha innan de blir svarta, men det föddes också ett kolsvart föl som behöll den färgen hela vägen, som vuxna idag är båda kolsvarta.

Läsde din andra tråd om namnet på fölisen, va vart det för ngt? :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tinja och Riepu har fått 9 fantastiska små valpar. Tinja kommer från en kull med temat "magiska oväder" och hanen Riepu kommer från en...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
21 331
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: Nougat
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 561
Senast: Stereo
·
Tjatter Så, på allmän begäran är den nu - såklart! - här! Årets upplagda av Secret Santa! :banana: Precis som vanligt finns ett gäng regler, läs...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
39 979
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka