Nej, det har jag inte. Jag tycker att tonen här inne är otroligt tråkig och det blir inte minst tydligt när jag går in, skriver ett ärligt inlägg där jag ändå säger att jag FÖRSTÅR kritiken och ändå möts jag av den här tonen. Jag uppskattar bara inte den och jag tycker, verkligen, att när man efter sida på sida med samma kritik och spekulationer inte får svar från TS så kanske man kan avvakta eller helt enkelt sluta.
Jag skrev det för att jag helt enkelt förstår varför hon inte vill komma in här. Sen att jag väljer att kommentera Tinja som individ, alltså orelaterat till avel, och att det får folk att gå in och tolka det som att jag försvarar all avel på individer som är bra oavsett resten - det är beklagligt. Man behöver inte vara i närheten ens försöka sig på generositetsprincipen för att förstå att jag endast pratade om Tinja som individ. Inte att jag över huvud taget lagt mig i vilka frågor ni ställt till TS, för de är inte konstiga i sig.
Fast varför går du in och pratar om Tinja som individ som något slags bemötande kring våran kritik om henne som avelshund?
Återigen, jag tycker det är ganska beklagligt att man som uppfödare inte står upp för sin avel och kan motivera den. Utan istället blir helt tyst. SPECIELLT eftersom att hon själv kritiserat andras avel hårt under flera år. Brukar du hoppa in och säga till henne när hon gör det också? Har nog missat det isåfall.
Helt okej om vi andra fortfarande inte håller med henne även om hon förklarar varför hon valt just denna hunden att avla på och denna kombon. Men då har man i alla fall kunnat motivera varför. Och varför hemsidan ser ut som den gör när den inte beskriver varken avelsmål eller hunden rättvist. För att i mina ögon låter det som två helt skilda hundar.