Nu har det hänt tråkigheter igen!! (långt och deppigt)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu har det hänt tråkigheter igen!! (långt och deppigt)

Hej.. Beklagar verkligen!!!!
Hösten 02 köpte jag ett sto för att betäcka men det var då så sent på året så jag bestämde mig att avvakta till 03. Gick div kurser inom NH osv för att få henne hanterbar. Hon har en skada i ett framben så hon klarar inte promenad ridning.
Betäckte sommaren 03, hon tog inte men fick varfylld livmoder. In och ut på stationen, ca 10 ultraljud....
Betäckte igen 04. Väldigt svår att få i brunst. Efter igång sprutning och ombetäckningar blev hon åter varfylld. Hon äter mer än en normal häst så matkontot är stort. Känns som jag gett henne tillräckligt med chanser... Hon är världens sötaste och goaste, alla faller för henne. Lite av stallets Mulle. :love: Har bestämt att till hösten åker hon till de evigt gröna ängarna.... :cry: jätte jobbigt men min plånbok måste ta det avgörande beslutet... Jag förstår hur jobbigt du har det. Jag har iaf haft "turen" att slippa gå en dräktighet och vänta på föl som inte klarat sig.
Blev lite långt.. :smirk:

Å va härligt att ni kan hjälpa en moderlös fölis iallafall ......du kom nog som sänt från ovan för de som mist sitt sto :bow:

Beklagar verkligen, trodde du haft din del av otur för resten av livet!
Tycker du gör rätt om du tar bort stoet till vintern efter att hon varit fostermor, hoppas det funkar med fosterfölet.

Hej!
Oj vad tråktigt för dig, vilken otrolig otur du har...
Hoppas det går bra med dina andra fölningar!

Sitter själv och vakar fölning nr 1 för året och mitt sto mår verkligen inte bra i år , har så otroligt ont i sina ben, äter dåligt och är allmänt låg...blev helt kall svettig när jag läser om din otur.

//Tina

Usch, beklagar. Du har verkligen haft otur. Hoppas du orkar ta nya tag så småningom!

Liknande trådar

Avel Mitt sto på 19 år miste sitt fullgångna föl igår.Fölet föddes död men ser helt normal ut den började bara inte andas.Moderkakan har...
Svar
7
· Visningar
1 810
Senast: Miaa
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Avel Såg tråden om "vad man har för ston" från 2004 som kommit upp. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=519917 Vad har hänt mer era...
Svar
4
· Visningar
1 284
Senast: ameo
·
N
Avel Vad har det blivit av ert avelsår 2004? Positivt och negativt? Stall Nöbbeleds resultat kommer här! Positivt 2004 :) Klass 1...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30