Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Avel Vi har ett hbl/fbl sto som är struppipare och opererad för detta sen några år tillbaka. Hon funkar inte fullt ut i ridningen men är i...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: ancan
·
Avel Finns det någon bra hemsida som visar olika benställningar hos föl och ev hur man ska åtgärda dessa? Gör inget om den är på...
2
Svar
24
· Visningar
2 731
N
Avel Skulle vilja veta mer om Gulle då jag har en valack efter honom.
Svar
1
· Visningar
649
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Avel Har inte riktigt förstått det här med BLUP och mankhöjd. Så här står det ju som förklaring på BLUP "Mankhöjden ligger också till grund...
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: Thesen
·
B
Avel så.. hur många lyckade fjordkornsingar har du sett, har de vart trevliga/duktiga? och de misslyckade, hur har dom sett ut? har dom...
2
Svar
38
· Visningar
5 364
Senast: BeastieBabe
·
B
Avel Har ett jättefint 7- årigt sto som tyvärr ska vila ett år pga senskada :cry: , och jag vill gärna betäcka henne men vad ska jag välja...
Svar
9
· Visningar
1 370
Senast: BEhjälp
·
O
Avel Vet inte om jag hamnat rätt men jag hoppas det! Får man byta namn på en häst med pass?! Eller är det helt stopp och belägg?! Beror det...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Onnie
·
B
Avel Någon som känner till denna hingst e.Sandro Hit ue. Donnerhall. dressyr 151,03, 10 punkter mellan 9,0 och 10,0: trav 9,0, galopp 10,0...
Svar
19
· Visningar
2 120
Senast: GiG
·
Avel Tog mig tid idag och verkligen kände på pållans mage. Hon är i tionde månaden nu och verkar allmänt nöjd med livet. På inrådan från...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: shady
·
Avel Vilken färg på papprena blir det då? Har för mig att de blir gråa men.. rent hypotetisk alltså jag har varken sto eller hingst ;)
Svar
4
· Visningar
810
Senast: FadeAway
·
Avel När gick det på året? De har ju flyttat det fram o tebaks så mkt och jag minns inte hur det var då. Letar efter resultat i gamla...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: athena
·
C
Avel Vid en tvilling-dräktighet-VEM är det som är skyldig till detta?? Är det stoet eller hingsten?Jag har alltid trott att det har med...
Svar
13
· Visningar
1 540
Senast: Rox
·
Avel Har nu "fastnat" för sex hästar som ev. lämplig kandidat till mitt sto. Men vem ska jag välja ? Mitt sto: E. Cavalotti - Brabant...
Svar
7
· Visningar
1 738
·
Avel några som vill dela sina erfarenheter ang exteriörpoäng vid treårstest då hästen ansetts utåttåad? har själv ett sto född 2003 som är...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: Welsh
·
R
Avel Den 24/4 är det Ponny Hingstvisning i Tingsryd, vilka ska dit, jag tror att man fortfarande kan efteranmäla sig. Har hört att det blir...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Rodde
·
Avel En av mina elever ska betäcka sitt sto, och behöver avelsrådgivning. Stoet är e: Columbus**-Herkules, är högrest, elegant, har bra...
2
Svar
22
· Visningar
2 157
Senast: Görel
·
N
Avel Någon som vet hur hans avkommor blir? Han är ju bara 5 år gammal själv men tänkte om han hunnit få några avkommor...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Trassla
·
T
Avel Hej! Undrar om det är ngn som vill dela med sig ev erfarenheter av hingsten Dionysos (e: De Niro) ? Kanske ngn som skulle vilja maila...
Svar
16
· Visningar
4 018
·
Avel Mitt sto fölade för 5 dagar sedan och för varje dag som går blir hon bara surare och surare :devil: mot allt i sin omgivning utom den...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: clownen
·
Avel Nu hoppas jag att jag lägger den här i rätt forum. :) Jag är ju lite smågalen i stamtavlor - och en del riktigt fina hästar har ju...
Svar
2
· Visningar
1 839
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka