Angående årets hingstval...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående årets hingstval...

Du är så välkommen så :D. Väntar bara på ett svar vad Rubin Royal kostar i år. Sedan så vill jag veta om EF kommer att ta in på Balou i år också eller om jag ska göra det själv ? Återansökan kostar inget va ? Har du någon aning ?

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Hur många betäckte med Rubin Royal -04 i sverige?

Vet du det?
Min unghästs mamma är betäckt med RR och beräknas föla om några veckor.
Ska ner och kika på den när den kommit.

Vilken stam är det på mamman ? Kan du inte ta med dig en digitalkamera och lägga ut kort här ;) ?

Jag blir också nyfiken :D

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Licensavgiften tillkommer ju VARJE år.

Ja ,sjävklart lägger jag ut kort, men hon brukar göra det på sin hemsida.
Stoet är Bernstein-Chagall, helsyster med godkände hingsten Bolero som såldes till USA för ett par år sen.
Förra året fick hon en unge med BH Don Romantic, som blev fin.
9 på typen har jag för mig.

Kan jag få adressen till hennes hemsida ? Du kan skicka den via PM om du inte vill lägga ut den här !

Hälsningar Helen

Återansökan ingår i priset för licensen, om man sedan vill kalla det gratis eller att det kostar 5000 spänn är upp till var och en...
Ägaren till R-R tar 1400 euro för honom i år, vet inte vad den svenska importören tar.

GiG skrev:
Återansökan ingår i priset för licensen, om man sedan vill kalla det gratis eller att det kostar 5000 spänn är upp till var och en...
:rofl:

Är det inga fler här på buke som vill importera på Balou du Rouet så vi kan dela på den fashionabla summan av 5000,- :devil: Hör av er till mig i såfall....

:bow: till dig GiG

Hälsningar Helen

Synd att inte flyinge tar in på Baloubet längre....

Förresten var och kollade på hingstarna på flyinge idag, men tyvärr var ju nästan alla på hingstvisning... :smirk:
Hörde i allafall att Pia Pantsuu och Fredrik Jönsson bokat 2 ston till Maloubet. Vad tycker ni om Etrusco? Han lämmnar tydligen väldigt snygga föl...

Baloubet själv skulle jag aldrig betäca med - han är alldeles för svårriden ! Därmot så gärna en av hans söner eller framtida barnabarn om, de har en mkt hög ridbarhet och kommer ur en stabil stolinje.

Helen

Balou är en av hingstarna som vi funderat på till vårat Maraton-Hertigen sto. Det jag undrar lite över är hans temperament? Någon som vet eller har hört nåt'? Jag anmäler iaf härmed mitt intresse :)

Hälsningar Monika

Så här ser min avkomma ut efter Camaro M när han var exakt 1 och 9 månader http://hem.passagen.se/stallanga/cameron.jpg ta bort http:// han är underbar i typen tycker jag, är 160 cm kommer att bli stor, han är ädel men har stora bogblad,knän och haser. Tyvärr inte visad då han nästan dog som bebis. (lång historia) han hoppar jättefint, har väl inga supergångarter men dom duger.

Mvh Hanna

Hej,
För två skick och dräktigt sto med foster/fölförsäkring räknar jag med drygt 25' exkl att jag ska åka 30 mil för att hämta skicken på flygplatsen. Det kan tyckas mycket men jämfört med travhingstarna tycker jag att det är helt överkompligt för en sådan topphingst.
mvh Tess

Jag har också börjat vackla :crazy:

Hu vad svårt det kan vara att bestämma sig ibland...

Jag hade så gott som bestämt mig för Orlando när jag fick upp ögonen för tyske Lauterbach (Landor S - Contender - Famos) efter förslag av min tränare. Då blir det dock till att ta in själv och då kostar det ju därefter...

Ska även erkänna att även jag är sugen på Balou. Och så kan jag inte riktigt släppa Spender S, hans exteriör till trots. Varför ska det vara så svårt för :eek: Jag som trodde jag skulle ha valet klart låååångt innan det var dags att fara till stationen...

Kanske ska låna ut mitt sto som jag först tänkt trots allt - inte så svårt att välja då ;) Då går hon gissningsvis till Hip Hop vilket vore ett mycket bra val till henne tror jag.

Stoet (e. Quite Easy - Parant) har ett fint föl efter Looping vid sidan nu som jag hittills är mycket nöjd med, så jag funderar på att ta en Landgraf-ättling även denna gång och i så fall faller ju alla utom en av ovanstående bort...

Alla förslag mottages tacksamt! :D

Jag har ett sto e. Maraton-Rote Boldt-Urbino som jag ska betäcka med snyggingen Alcatraz!

Hej!! visst är det SÅÅ svårt men väldigt roligt!

Jag har ett svart sto e. strauss-paroll-gaspari
som jag tänkt välja en yngre hingst till det lutar år den vakra Black Cofee som själv har bra stam (Bellini -chapman- fullblod.)
ska få se honom nästa vecka en gång till innan jag bestämmer mig! :rofl:

clownen skrev:
Även fast inte årets fölungar kommit och inga hingstvisingar har ägt rum så funderar jag på om det är fler än jag som börjar bli på det klara med vilka hingstar ni ska betäcka med ?

Sälv så funderar jag på följande kombinationer:

Florence e. Falkland - Zeus får i år sitt andra föl e. Silvano..
Går i år antagligen till Smashing Hit...

Corona e. Cortez - Zalmeco - Eastern Lad xx får i år sitt första föl e. Landor S...
Går i år antingen tillbaka till Landor S eller så testar vi Alcatraz på henne...

Latiffa af Tortuna e. Laurin - Lanskoy - Romano förbereds nu för treårstestet och går sedan efter avslutat test till Cortez

Vi får se hur länge den här avelsplanen håller ;)

Några fler som vågar sig på att lämna ut avelsplanerna och sedan se hur länge de håller :D

Hälsningar Helen

Har ett sto som är efter Creool- Ladalco-Ladykiller. Imp Holland. Väntar föl efer Cornetto när som helst! :) Tänkte betäcka henne igen med Coleur Rubin eller Lordanos.

Är det inte någon som tar in på Baloubet i år? Tyckte jag såg något om löst licens i Ridsport för ett tag sedan...men jag kanske såg fel?

Varför inte ta Sir schölling till någon av dem. Han passar ju både till hopp o dressyr.

Liknande trådar

C
Avel Vad är planerna med årets fölungar ? Ska ni sälja eller spara ? Hur tycker ni att verkar för dagen ? tempermant ? Gångarter ? Själva...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 897
Senast: Alva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka