De nygodkända dressyrhingstarna

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
Sv: De nygodkända dressyrhingstarna

Vad tyckte ni om royal toch stone?
Den var en hingst som jag fasnade för...
helt klart en kandidat för mitt sto :banana:

Både min syrra och jag blev storm förtjusta i Sandakan!
Han är dock en ung hingst, men har fått mkt bra poäng, så därför har vi slagit till och kommer att annvända honom på vårat ena sto, en kombination som vi tror kommer till att bli bra!

Och jämför man Sandakan och Smashing Hit, så tyckte i alla fall vi att Sandakan var ett står vassare, både då poäng mässigt (från bruksprovet) samt ur våra egna ögon!

Rufsan. skrev:
:rofl:

Jag hoppas ju att bilden i Ridsport inte gjorde honom rättvisa för det var bland det värsta jag sett i dressyrhingstperspektiv och utifrån den bilden kanske det inte är så konstigt att man undrar vad fan nämnden sysslar med :angel:

Tyvärr måste jag nog säga att bilden är talande för hur Brisbane är... :crazy: men han rör sig som satan!!

Splittan skrev:
Och jämför man Sandakan och Smashing Hit, så tyckte i alla fall vi att Sandakan var ett står vassare, både då poäng mässigt (från bruksprovet) samt ur våra egna ögon!

Att jämföra dem poängmässigt är inte särskilt rättvist eftersom Sandakan är ett år yngre. Hade de varit jämngamla hade poängen dem emellan varit mer rättvisande. Kraven på Smashing Hit som är fyra är högre än på en 3-åring.
Att ni sen personligen gillar Sandakan bättre är en annan femma -och man ska följa sitt hjärta.

Liknande trådar

C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 286
Senast: Mabuse
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·
Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 404
Senast: Nin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka