treårstest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 945
Sv: treårstest

För stora hästar ingår eventuellt en veterinärbesiktning, exteriör bedömning, rörelser i frihet och löshoppning.

Om jag inte minns helt fel så ska stora hästar även vara inridna om de skall kunna gå vidare för final och sånt.

/Malin

Ingen uppsutten hoppning alltså? Jag hade för mig det men en kompis påstod att de hoppas uppsuttet.

em76 skrev:
Ingen uppsutten hoppning alltså? Jag hade för mig det men en kompis påstod att de hoppas uppsuttet.

Id kontroll + mätning, lösgalopp, löshoppning, exteriörbedömning, gångarter (vid hand), ev ridprov för att erhålla diplom.

Ingen uppsutten hoppning, det görs ev på kvalitets som dom går som 4 åringar.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Freazer
·
Avel Årets första föl nedkom igår kväll lite tidigare än väntat (bf 7 mars). Pigg liten krabat med bläs och två vit strumpor 💕 Svårt att se...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: Görel
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka