Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilka hingstar har vi som inte debiterar språng utan endast dräktighetsavgift på t ex 16/20 dygn?
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: neve
·
S
Avel Har ett jätte fint diplomsto e.Solos Carex ue.Nactus som jag ev. ska betäcka i framtiden. Hon har mycket bra rörelser och är en trevlig...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Görel
·
C
Avel Charming Boy 1206 Charming Boy, som godkändes vid årets bruksprov, tas nu ur avel då han visar EAV-virus i sin sperma. Hingsten...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: Concett
·
Avel Hur länge efter det att stoet börjat fylla juvert kom fölis? Har ju inget datum när min ska föla. Men på bara 2 dagar har hon fyllt...
Svar
11
· Visningar
3 626
Senast: Sariz91
·
Avel Om ett sto blir tjuvbetäckt av en godkänd hingst, som löst licens samma år. Går det att ordna stoavgift etc nästa år, när fölet är fött...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: lilith
·
Avel Har blivit skickad denna länk till en film ifrån 1950 när Nasrullah anlände hos Claibourne Farm. Kanske kan vara kul att se då han finns...
Svar
14
· Visningar
1 959
Senast: Sunlight
·
M
Avel Jag letar efter en hingst till mitt fullblodssto. Hon är väldigt nätt och jag skulle vilja att hennes avkomma blir grövre och lite...
Svar
7
· Visningar
2 197
Senast: theJohanna
·
Avel Min PRE-partbreed sto är nog K*k rädd. Såhär är de. Hon är 3år så detta e första betäckningen o den hingst jag valt är endast på... 2 3
Svar
42
· Visningar
8 446
Senast: neferra
·
A
Avel Hej jag undrar om det finns någon som vet något om denna hingst. Jag har ett sto som har honom i stammen och kom på att jag vet knappt...
Svar
16
· Visningar
1 704
·
Avel Min tränare ska betäcka två av sina ponnyston med morganhingstar. Vilka morganhingstar vet dock hon inte så jag tänkte fråga er som är...
Svar
4
· Visningar
1 407
Avel För en tid sedan köpte jag en unghäst som förlorade sin mamma vid födslen. Enligt ägaren var hon väldigt snäll men kunde bli sur på...
Svar
7
· Visningar
1 712
Senast: Melynda
·
Avel Drömmer om att i framtiden betäcka min lilla dam, men är helt vilse i hur man ska tänka. Hon är E: Schwadroneur UE: Cortez UUE: Pontus... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 818
Avel Jag ska betäcka mitt sto, hon är efter Warsteiner, Lemon, Klass 1 . Har bestämt mig för Bocelli eller Zuidenwind, har en favorit men...
Svar
16
· Visningar
4 456
Senast: bravur68
·
Avel Har ni någon info om denna hingst? försöker desperat hitta på internett men lyckas inte så väl!
Svar
1
· Visningar
828
Senast: KickiH
·
Avel jobbigt jobbigt. har idag kommit fram till att jag inte kommer att betäcka mitt sto i sommar. allt var klart och hon håller på att gå in...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Tessan
·
Avel Jag är ett fan av rejäla maffiga hästar. Alla verkligen alla hingstar jag känner Wow över är precis samma typ stora rejäla (tänk come... 2
Svar
20
· Visningar
3 172
Senast: FadeAway
·
Avel Har ett inackorderat sto, fullblod, som ger dåligt med mjölk. Fölet är nu en månad och är magert. Stoet i bra hull. För tillfället... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 580
Senast: bravur68
·
Avel En liten fråga till avelsfolket här. Finns det något intresse numera hos folk att köpa ett dräktig sto... tänker då mest på...
Svar
4
· Visningar
1 104
·
Avel f.-03 e.Donatelli - Akzent - Futuro Hittade honom på en hingsthållares hemsida, men kan inte hitta någon information om honom...
Svar
16
· Visningar
3 044
Senast: Fredag
·
Avel Någon som har bild & allmän info om dessa 2 hingstar? :D Vad har de lämmnat för typ av hästar & har de haft påverkan på aveln? Mvh
Svar
1
· Visningar
712
Senast: cikoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31