Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Hej =) jag letar efter en speciell travhingst som jag inte kommer på vad han heter :O Han ska vara ganska duktig på att springa, men vet...
Svar
12
· Visningar
1 086
Senast: OthiliaH
·
Avel Var på en hopptävling i helgen där en mycket trevlig skäck var med, e Kansas King. Har aldrig hört talas om den här hingsten, är det...
Svar
16
· Visningar
2 667
Senast: FJ_
·
F
Avel Hej! Min häst heter Jolly Jumper och är en korsningsvalack född 1999. Jag vet att mamman är en varmblodig travare som heter Harmonica...
Svar
9
· Visningar
1 818
Senast: FJ_
·
T
Avel Jag är ny i detta med avel, har en welsh jag ska betäcka. och språngavgiften är 3000 kr. Om stoet skulle kasta, vad händer då? Ska dom...
Svar
18
· Visningar
3 104
Senast: Welsh
·
C
Avel Belamour 1151 han är fin hingst och duktig att dressyr. jag gillar honom därför han är bra och godkänd hingst. hoppas allas...
Svar
3
· Visningar
1 976
Senast: SussiLull
·
A
Avel Har man rätt som hingstägare att neka ett sto betäckning om stoet inte är "tillräckligt fin" i hingstägarens ögon, av rädsla att...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 764
Senast: Iglatjarn
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 928
Senast: Molekyl
·
Avel Vad kan ni rekomendera för hingstar till mitt sto? Hon är E: For Felling UE: Stanford-Maraton Är ca 174cm i mkh. fick 878767 på...
Svar
5
· Visningar
1 148
Avel Jag skulle vilja ha igång en diskussion om villka hingstlinjer (och gärna hingstindivider) inom hoppning som är kända för att ge extra...
Svar
16
· Visningar
1 568
Senast: pastejja
·
Avel En häst på min ridskola är en new forest. När jag kollade hennes stamtavla så fanns det RNF och ett nummer. På vissa stod det även NFS...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Jojjosan
·
Avel Hej! Har ett fullblodssto från Irland med väldigt goda gångarter och bra hoppteknik. Tanken var att hon skulle bli fälttävlanshäst...
2
Svar
26
· Visningar
3 865
Senast: Peerless
·
C
Avel Hej! Tänkte kolla här om det är någon som har lite tankar och idéer om vilken hingst jag bör betäcka mitt sto med.. Stoets stam...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 273
Senast: SussiLull
·
Avel Någon som vet något om ovanstående hingstar?? Har sållat ner min lista till dessa tre nu och vill gärna veta vad som ärvs och hur...
Svar
17
· Visningar
3 228
Senast: Peerless
·
Avel Vilka hingstar har vi som inte debiterar språng utan endast dräktighetsavgift på t ex 16/20 dygn?
Svar
17
· Visningar
2 593
Senast: neve
·
S
Avel Har ett jätte fint diplomsto e.Solos Carex ue.Nactus som jag ev. ska betäcka i framtiden. Hon har mycket bra rörelser och är en trevlig...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Görel
·
C
Avel Charming Boy 1206 Charming Boy, som godkändes vid årets bruksprov, tas nu ur avel då han visar EAV-virus i sin sperma. Hingsten...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: Concett
·
Avel Hur länge efter det att stoet börjat fylla juvert kom fölis? Har ju inget datum när min ska föla. Men på bara 2 dagar har hon fyllt...
Svar
11
· Visningar
3 622
Senast: Sariz91
·
Avel Om ett sto blir tjuvbetäckt av en godkänd hingst, som löst licens samma år. Går det att ordna stoavgift etc nästa år, när fölet är fött...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: lilith
·
Avel Har blivit skickad denna länk till en film ifrån 1950 när Nasrullah anlände hos Claibourne Farm. Kanske kan vara kul att se då han finns...
Svar
14
· Visningar
1 959
Senast: Sunlight
·
M
Avel Jag letar efter en hingst till mitt fullblodssto. Hon är väldigt nätt och jag skulle vilja att hennes avkomma blir grövre och lite...
Svar
7
· Visningar
2 191
Senast: theJohanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka