Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Undrar bara om det är nån av er bukare som betäcker med HeartBeat i år? Mit sto är seminerat en gång denna säsongen med honom men...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Croquis
·
P
Avel I våras funderade jag mig för att betäcka mitt sto. I slutet på maj bestämde jag mig för att ge det ett försök så jag åkte iväg med...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Mia 61
·
L
Avel Någon som vet om det finns någon sida på internet med ett "register" över alla registrerade danska varmblod, typ motsvarande vårat...
Svar
1
· Visningar
2 498
Senast: Görel
·
Avel har någon erfarenhet av regumate? hur har brunsten börjat/varit efter en kur? har stoet blivit dräktigt i följande brunst efter kur???
Svar
1
· Visningar
2 187
Senast: videnlis
·
Avel Har en tysk med pferdepass. Är det något jag behöver tänka på för att kunna visa honom på 4-års och tävla (registrering/pass?) eller är...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: No1
·
D
Avel Hej hopp Jag har köpt en polsk imp, med full stam och är supernöjd! Men det är en massa jag inte förstår i passet, tänkte höra ifall...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Casacha
·
I
Avel Är det någon som vet hur det är med kraven för islandshäst"namn"?? Måste man döpa sitt islandsföl till ex Stormur från Skogsgärde eller...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: Duplo
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka mitt sto med en viss hingst. När jag går in o dissekerar deras stamtavlor så dyker Nimmerdor upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 610
Senast: Gazque
·
F
Avel Jag har ett sto som är a-ponny, fuxtigrerad och ca 1 meter hög. Min fundering på sistone är att hitta en hingst att betäcka henne med...
2
Svar
23
· Visningar
7 863
Senast: aandrea-a
·
Avel Nu får jag säkert på "nosen" har fått det förr:) Men på ett sätt liknar detta varandra..tycker jag. Om jag köper ett föl(som jag gjort...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag sålde mitt föl innan den var född, och allt var frid o fröjd, när stoet sedan fick en fin flicka, frågade jag köparen om hon kunde...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 374
Senast: QuickStar
·
Avel Ska ta bakterieprov i näst kommande brunst. När i brunsten bör man ta provet? Hur lång tid tar det innan man får provsvaret?
Svar
6
· Visningar
2 316
Senast: Avel
·
Avel Om nu det vill sig väl kan jag ju nästa år titulera mig uppfödare, vilket jag hoppas! :) Så nu har jag börjat titta på min hästs...
2
Svar
20
· Visningar
2 126
Avel Va på UL idag och fick bekräftat att mitt sto är dräktigt (dygn 16), men vetrinären sa inte ngt datum fölet är beräknat. Vi ska in o...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: misen
·
Avel Hallå! Har en vän som behöver lite hjälp, då jag inte kan ge henne ordentliga svar vänder jag mig till hjälpande medmänniskor =)...
2
Svar
32
· Visningar
4 154
Senast: ZaNdRoRiA
·
Avel Idag är mitt sto på 332 dygn o de kommer nåt gulaktigt från henne. Jag tvättade henne men när jag gick in med henne i boxen pufffade de...
Svar
14
· Visningar
2 251
Senast: Dilli_Blue
·
Avel Äntligen så har vi bestämt att till våren betäcka vårt D-ponnysto. Men vilken hingst skulle vara lämplig ?? Hon har själv egna meriter...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 603
Senast: break_a_leg
·
K
Avel Svensk ridponny och Sportponny.. Vad är skilnaden på dom 2? Är båda godkändte avelsforbund? Om man betäcker et ridponny sto med...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Mia 61
·
H
Avel Hej! Jag planerar att ta föl på mitt d-ponnysto efter att jag har skaffat mig oändligt mycket mer kunskap och ett bra ställe att stå...
Svar
6
· Visningar
1 432
Senast: hoppeflikkan
·
Avel Vi är inne på att köpa ett frisersto men har förstått att det inte går att få fatt i godkänd friserhingst i Sverige? Kan man få en...
Svar
17
· Visningar
2 836
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka