Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var får man tag i råmjölk som man sedan kan ha i frysen i reserv om något skulle gå snett?
Svar
19
· Visningar
2 756
Senast: via
·
N
Avel Hejsan! Jag har betäckt mitt Pontus-Indus sto med Ludwigs Champion nu i vår. Hon är dräcktig och så nu och jag hoppas att hon kommer...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Nejdebring
·
Avel Sålde mitt förra sto, skaffade en ny E: Eloge-Ceylon Krevad Lansiär. Hon är riktigt mörkbrun, har haft föl, en trevlig tjej att...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Empire
·
A
Avel Jag har precis fått hem ett jättefint halvblodsto med ganska bra stam. Nu är jag lite sugen på att skaffa ett föl efter henne. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: bravur68
·
Avel Som sagt. Vad tror ni, är hon dräktig? Jag har haft henne i 4 veckor och hon har enligt mej misstänksamt "hängig mage" Pratade med förra...
Svar
18
· Visningar
2 523
·
E
Avel Jag har börjat kolla lite smått på häst och upptäckt att de flesta namnger e och ue. Varför är morfar mera intressant än hästens mamma...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Ellicious
·
Avel hej, mitt dräktiga sto dricker otroligt mycket vatten, är det normalt?
Svar
3
· Visningar
926
·
Avel I natt har vårt sto äntligen fått det hett efterlängtade stoföl jag önskat efter 3 hingstar. Och allt vore frid och fröjd om det inte...
Svar
11
· Visningar
4 980
·
Avel Jag har redan bokat hingst till mitt sto men börjar nu fundera på en annan som jag inte tänkt på innan. Kan jag bara "stryka" den...
2
Svar
23
· Visningar
3 115
Senast: Harmonie
·
Avel En fundering... Mina ston är betäckta (första veckan i juni) men jag har inte fått hit vet med UL ännu, väntar på tid, så jag vet inte...
Svar
10
· Visningar
2 342
Senast: Gazque
·
  • Låst
Avel Usch, jag har jätteont i magen och är galet orolig för min två dygn gamla fölunge (Sparrow Jack). Han fick igår morse åka akut in till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 597
Senast: ainasoja
·
Avel Har kollat runt lite på BLUP, hemsidan osv, men hittar ingenstans hur hög han är? Någon som har koll?
Svar
2
· Visningar
925
Senast: kopparberg
·
Avel Senast 14 sept ska jag meddela om jag köper stoet jag har på foder eller ej. Hon betäcktes 18 maj, och villkoret för köp är att hon...
Svar
6
· Visningar
1 772
Senast: wrangler
·
M
Avel Hej vänner! Jag har lite funderingar på om hurvida jag ska ta ett föl på mitt korsningssto(Newforest-halvblod). Min tanke är inte att...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett ridponnysto som fött sitt första föl i år. Mina planer var att visa fölet på fölvisning, och kanske om möjlighet finns även...
Svar
3
· Visningar
1 575
Senast: Dagolina
·
N
Avel Jag har planerat att betäcka mitt arabsto nästa år men jag har stora problem att hitta information om hingstar som jag kollat upp, så...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Narlizas
·
A
Avel Ja, ni som håller på med araber. Vad tycker ni om hingsten Sokrates e: Elcatero??
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: Cornelia
·
Avel Har fått mitt sista föl för 1,5 vecka sedan och börjat släppa ihop med de andra stona med föl som är 7 resp 4 veckor och som går ute på...
Svar
10
· Visningar
1 692
Senast: Hoobes
·
Avel Någon som vet ngt om hingsten Cavalier? (e. Maykel) Vad han gett o vad han själv presterat. Såg i tidningen Showjumping att hans...
Svar
7
· Visningar
2 430
Senast: feliciaapersson
·
Avel Nu behöver jag sista hjälpen... :bow: Kommer betäcka mitt sto nästa vecka, och frågan är (fortfarande) vilken hingst det blir? Hon...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: sazza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka