Sv: Kan säljaren ångra ett sålt föl?
Har du läst tråden eg?
Köparen ångrar sig och skriver ett sms att de kan hitta ett annat föl, klockren uppsägning av avtalet.
Och svarar man efter någon dag så har man haft tid på sig att fundera och någon situation för press finns ju inte..
Jag har läst alltihop och jag håller med arabia, jag hade blivit vansinnig. Du ångrar dig o vill behålla fölet o tycker det är okej, men du anser att köparen är oseriös för att denne har ändrat sig?
Med tanke på att ni hade ett avtal med betald handpenning osv så har jag svårt att tänka mig att sms:et håller om köparen skulle gå vidare, eftersom dte kan hävdas att du "pressade" henne oavsett om du gjorde det eller ej. Ni får nog försöka göra upp i godo annars kan det bli dyrt om det går vidare till tingsrätten, om nu köparen är så intresserad att denne väljer att göra det.
Har du läst tråden eg?
Köparen ångrar sig och skriver ett sms att de kan hitta ett annat föl, klockren uppsägning av avtalet.
Och svarar man efter någon dag så har man haft tid på sig att fundera och någon situation för press finns ju inte..