Får ej tag på fodervärd.

Nej alltså jag kan ju inte hämta stoet nu. Hon ska ju ha föl.
Därför måste jag givetvis vänta tills det är lämpligt att hämta hästen.

Faktum är att jag idag gick kontakt efter att jag sagt att jag kommer dyka upp på gården oanmäld.
Hur märkliga svar som helst.

Jag har iaf bestämt att hästen inte ska betäckas om i år. Jag vågar helt enkelt inte chansa.
Hösten ska hem i januari och om det blir problem så får KFM ta tag i det. Jag tror dock inte att det blir problem.
Jag kommer skicka ett rekommenderat brev om datum när hästen ska vara avvand och bli hämtad.

Nä, att du inte kan hämta den nu förstår jag. Men du hade ju samma problem för ett år sen och inget verkar ha hänt förutom att FV lyckats ta ytterligare ett föl på stoet.

Men det låter väl som en klok plan att sikta på att få hem stoet när fölet är avvant. Se till att göra allt korrekt juridiskt bara.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 306
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 123
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 423
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 060
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp