Jag förstår inte, blir så besviken!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Axxxxa
  • Startdatum Startdatum
Sv: Jag förstår inte, blir så besviken!!

:banana: Jag gissar att jag har till och med ett renrasigt sto av den ras du håller på med (Welsh cob), som inte är välkommen till renrasiga hingstar (kanske inte alla)i och med härstammningen. Welsh cob X Welsh B = är reggad som kat D (welsh cob över 137 cm) i och med mankhöjden 144 cm och är 3 år, är visad som 2 åring som rastypisk.
Detta sto har hingstägare av svensk ridponny erbjudit mig fri språng med
så jag förstår absolut hingstägare att neka även bra ston om man tycker att stoet inte passar in.
Innom Welsh klubben finns ett förslag den "renrasiga korsningen" kommer att i framtiden reggas som Welsh partbreed .

Sv: Jag förstår inte, blir så besviken!!

Kluvet! Där förstår jag både sidor faktiskt. Både dom hingstägare som säger nej och dom som säger ja. Själv har jag aldrig behövt ta ställning till just den kombinationen. Man späder ju faktiskt ut ett anlag som redan är 50% utspätt. Vet inte hur jag hade ställt mig riktigt om jag hade fått frågan. Förmodligen hade jag sagt nej. Ska man vara konsekvent så ska man. Förstår till fullo RP-ägaren å sin sida också, då en sådan kombination säkerligen är mycket trevlig som sporthäst, och det är ju såna vi vill avla (även jag förvisso) Se bara på Machno Carwyn, var inte han blandad BxD ?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 830
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18