Fullblodssto -> halvblodsavel

Sv: Fullblodssto -> halvblodsavel

Hej E=)

va kul att du läser=) Vi måste ses snart=)

Ja har ju varit inne på fille-blod från början, och det blir nog det så småningom oxå, hoppas jag innerligt=)

Jag har valt hästmetropolen Flyinge, på inrådan av min mentor Johanna Nihlgård=) Hon håller mig i handen under den här processen=P

Hej! Tack så jättemycket! För mig är hon nog det vackraste jag vet, men det är jättekul att höra det från andra=)

Ja, jag gillar oxå dirco faktiskt, det är ju en hel djungel det här med hingstar, speciellt för en som kommer från galoppindustrin och är insatt i den aveln=)

Jag har alltid varit svag för snygga fullblod även att jag är dressyr tant
Har haft ett jätteläckert fullblodsto uppstallat hos mig.
Har haft flera avkommor som haft Caracas och även Roteboldt i stammen
och dessa har kunnat hoppa hus och helt underbara
i tempramentet orädda och rört sig hyfsat, och hela . Om jag framöver
ska betäcka något av mina ston så dottern ska få en yngre hopp eller
fälttävlanshäst blir det med Dirco

Tycker du har ett jättefint fullblod, Jag tänkte föreslå Dirco hästak känner inte till Irco mena så mycket som är fader ,men däremot både Caracas och Roteboldt ligger mig varmt om hjärtat.Och dessa har ju själv tävlat och har avkommor som gått både svår fälttävlan och hoppning, Det som är lite synd med hingsten Dirco är att han skulle kunnat vara lite högre.

Kan ju svara lite på detta då jag har erfarenhet av just Irco mena ;)

Som jag förstod det rätt så är det fälttävlansavel ts vill syssla med, kan ju tolkat fel iof men just IM har ett rykte om sig att vara väldigt fina hopphästar men en aning fega just i terrängen. Har funnits en hel del IM i fälttävlan som varit väldigt fina men som satt sig i svåra situationer just för att de är lite tittiga och hoppar då lite väl väl sas.

Dock är jag själv förtjust i just Dirco och har ju själv haft ett sto med just Rote Boldt i andra led som gick både svår hoppning och fälttävlan och som själv lämnade avkomma i svår fälttävlan.

Caracas gillar jag av många anledningar

:)Kul att du svarar som känner till I M i och med jag inte har någon erfarenhet alls av honom, Caracas tävlades i samtliga dicipliner med pl MSV, och han var e.Jovial-Eros såg och red väldigt trevliga avkommor till honom. Och Roteboldt är för mig en bra hingst som lämnade avkommor som kunde hoppa, har själv ridit flera avkommor med honom i stammen både som far och morfar även ägt men tyvärr har ingen med honom kvar i stammen . Har kikat med ena ögat själv på Dirco men jag avlar på dressyr i dag på ett ston som är släkt med Löjtnantshjärta så vem vet framöver i och med min 13 åriga dotter har kommit på att det är jättekul med hoppning och hennes idoler på hemmaplan tävlar fälttävlan

Jag har alltid varit svag för snygga fullblod även att jag är dressyr tant
Har haft ett jätteläckert fullblodsto uppstallat hos mig.
Har haft flera avkommor som haft Caracas och även Roteboldt i stammen
och dessa har kunnat hoppa hus och helt underbara
i tempramentet orädda och rört sig hyfsat, och hela . Om jag framöver
ska betäcka något av mina ston så dottern ska få en yngre hopp eller
fälttävlanshäst blir det med Dirco

Jag köpte faktiskt mitt sto av en dressyrtant på irland=) Hon va väldigt svag för min dam och hon ville promt att jag skulle ha henne, vilket jag är väldigt glad för!=)

Caracas är en väldigt trevlig hingst. Hans uppfödare bodde mer eller mindre granne med mig (på landet säger vi att hon bodde på andra sidan åkern;) ) och här finns många Caracas-avkommor i trakten.

Jag ändrade mig i mycke... hehe...

Slutade med att jag betäckt med Cohiba på mitt 3åriga fullblodssto=)
Hoppas på en lyckad kombination...

Liknande trådar

Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 568
Senast: smulan87
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Jag funderar på att ta föl på miktt fullblodssto men känner mig osäker hur jag ska välja hingst. Tänker att vill ha en bra ridhäst och...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Masse
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18