Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Avel Hej! Jag har en häst som är imp. från dk för en massa år sedan :D Jag vet allt om hans historia i stora drag :) Nu vill jag ha en massa...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: cutestAmaise
·
Avel Kollade stammen på hingsten Oldenburgs stam och hittade en hingst som jag inte hört talas om som morfar, vad var det för en hingst...
Svar
2
· Visningar
947
Avel Verkar som jag inte är helt ensam om att ha fått hjärnsläpp när det gäller att välja hingst till sitt sto.:confused: Eftersom jag avlar...
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: Fiorano
·
Avel Sitter här och funderar lite på hur det fungerar när man får bedömningen diplomsto. Jag har hört lite olika bud på hur det fungerar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 159
Senast: yemma
·
Avel Hej! Jag funderar på att betäcka mitt sto i år igen (fast jag egentligen bara skulle ta ett föl..). Anledningen att jag funderar på det...
2
Svar
25
· Visningar
2 931
Senast: sassiball
·
Avel Hur får man veta vilka hingstar som har "bra simmare" i år? Jag räknar inte med sanningen från hingstägarna. Enligt dom har ju "alla"...
Svar
12
· Visningar
1 363
Senast: Masse
·
S
Avel Mitt föl är nu 3 veckor och har inte tappat naveln än. Hur normalt är det? Vetten kollade på honom när han var 2 veckor för jag tyckte...
Svar
6
· Visningar
2 081
Senast: Sock
·
Avel Har hört att man kan ta blodprov för att se dräktighet...vad kostar det att ta ut veterinär och ta ett sånt , om man jämför med att ta...
Svar
10
· Visningar
1 424
Senast: QuickStar
·
Avel Jag söker en liten (kring 1.65) ädel hopphingst, med lugnt temperament och hög ridbarhet. Finns det någon som stämmer in på denna...
Svar
6
· Visningar
1 243
·
Avel Jag har en fölunge som föddes i lördags natt, i skrivande stund alltså knappt tre dygn. När hon föddes var hon ganska upprätt på sina...
Svar
15
· Visningar
3 190
Senast: eigollet
·
Avel Någon som har erfarenheter av hans avkommor? Jag hittar bara väldans positiv info på nätet, är det hela sanningen? Någon svaghet borde...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: pastejja
·
Avel Som är registrerad i tyskt avelsförbund? Jag har ju betäckt min häst, och när jag registrerade henne på språngrulla så kom en bild upp...
Svar
6
· Visningar
3 122
Senast: kopparberg
·
Avel Har ett ponnysto som stå på klinik med diagnos hyperlipidemi. Vet sa att diagnosen är inte bra. Med betoning på inte! I lördags...
Svar
10
· Visningar
4 576
Senast: mimus
·
Avel Finns det några hingstar utan spångavgift utan man betalar den vid typ 16 dagar ? Ska ju så klart vara en Dressyr hingst . Mia
Svar
10
· Visningar
1 660
·
G
Avel Jag har kollat igenom hingstarna om och om igen och upptäckte nu att Bernstein har licens. En gammal favorit ! Vad passar han på för...
Svar
14
· Visningar
2 288
Senast: GoldenSam
·
I
Avel Lite osäker på om den här tråden hamnar rätt, men mod får gärna flytta den om så är fallet. :) Här hemma hos oss har vi ett arabsto...
Svar
10
· Visningar
2 139
Senast: Habina
·
B
Avel Nån som vet nåt om hur han var? Hur hans avkommor brukade vara m.m. Har nämligen en sköthäst med Kaliber till pappa så jag vill veta...
Svar
11
· Visningar
4 891
Senast: black pearl
·
Avel Finns det någon som har info om en uppfödare vid namn Frauke Bahnsen, Leck? :)
Svar
2
· Visningar
956
Senast: No1
·
Avel Roar mig (lite halvt hysteriskt eftersom brunst närmar sig) med att kolla stammar på hingstar. Upptäckte att Cashmir har vagnshästar...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: Görel
·
Avel Hejsan!. Har ett sto f. 1992, e. Le Mans xx u. Balalajka (33) ue. Rockad 406...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18