Hingstval, skulle behöva lite hjälp

Sv: Hingstval, skulle behöva lite hjälp

Det här står på blupsidan om Temptation. Lite anmärkningar på benen. Men han rörde sig fint tyckte jag, i alla fall den videon jag hittade.

Maskulin, högställd och högrektanggulär. Utycksfullt huvud, välformad hals med naturlig resning, välliggande bog, hög manke, något kort rygg, välformat och välmusklat kors och lår. Något hängande framknän, trakttrånga hova runt om, något tåvid båda fram. Skritten är ren och aktiv med normal stegländ. Traven är lätt, spänstig och med bra bakbensaktivitet. Poäng: 9 9 7 7 9 = 41 poäng

Ok. I Danmark ansågs han ha välformade hovar! Inget om hängande framknän, bara något fransysk. Så i detta fallet måste den svenska ha tagit fram förstoringsglasen. ;)

Jag, som inte alls är partisk:angel: Slår ett slag för Maserati!

Vi har valt honom till vårt sto, hon är också stor och långbent, dryga 170 cm. Hon har en bra typ överlag, kanske lite tråkig hals och oädelt huvud. Tre bra, jämna gångarter som kanske saknar det där "lilla extra". Hon har också ett helt underbart temperament och går under namnet "världens snällaste häst" trots att hon är störst i stallet;) Stammen är Bayron- Chirlon- Torbolt.

Jag har funderat här fram och tillbaka men blir inte mycket klokare.

Hade nästan bestämt mig för att stå över betäckning i år när jag fick ett mail idag att stoet var utvald till en viss svart känd dressyrhingst. Jag skickade in ansökan på vinst och förlust, trodde väl inte att det skulle bli positivt besked. Fast jag borde ju räknat med det. Känner mig kluven.

Inte Totils väl??

Haha, måste ju fråga när du inte skriiver ut namnet...
Shit vad kul isåfall! :)

Vi har seminerat två ston med Totilas i år på jobbet (du ska se vilket jäkla liv det är i hans simmare ;) )

Jo det är han! Har det funkat bra med beställning och så ? Fasen jag måste bestämma mig i rappet om det ska bli något..

Jag tar gärna emot tips om bästa "frys stationen". Via pm är väl säkrast. Får ringa runt lite så länge.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 642
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 720
Senast: pastejja
·
Avel Skriver och frågar för en väns räkning som funderar på att betäcka sitt sto i vår. Stoet i fråga är av okänd härstamning, troligen arab...
Svar
17
· Visningar
2 766
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka