Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel I morse fick jag ett samtal som gjorde mig lite fundersam. Stallkompisens sto hade fölat under morgonen. Problemet i det hela var att...
2
Svar
35
· Visningar
8 262
Senast: Sonic76
·
M
Avel Hur bedömmer man egentligen hingstar nu?? allt detta medvärdebokstaver o allt???:laugh:
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Görel
·
Avel Är det ingen annan som reagerar över atiklen i Hästmagazinet I dag har två av hingstarna lämnat Sverige och en tagits ur avel. Alla...
Svar
4
· Visningar
1 440
Senast: theJohanna
·
M
Avel Hejsan Jag går i tankarna att börja med avel. Har haft häst länge, och har god hästkunskap (mycket om unghästar), men kan INGENTING...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Ramona
·
A
Avel Har ett 9 årigt varmblod som skall föla för första gången den 1 juni och för en vecka sen ringde en i stallet och sa att det händer nog...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 836
Senast: grimman
·
Avel Jag googlar tydligen inte tillräckligt bra, hittar inget om hingsten Oldenburg, men jag hittar flera oldenburghingstar.. Någon som kan...
Svar
9
· Visningar
1 703
Senast: prallan
·
Avel Jag är nyfiken på att veta mer om hingsten Michelangelo e.Pasteur xx. Vad kännertecknar hans avkommor? /U
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Sock
·
B
Avel Jag har fått hjärnsläpp och behöver hjälp. Efter stoet har fölat kommer ju 9 dgrs brunsten. Sedan brukar nästa brunst vara ??? 20 dgr...
Svar
10
· Visningar
3 676
Senast: pastejja
·
Avel Vill ha hjälp med ett hingstval och är tacksam för alla förslag! Stoet är E: Lauries Crusador-Absatz-Bleep. Rakhasig bak, ngt kort...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: pastejja
·
Avel Det har visat sig att vi kommer betäcka min häst redan i år, och jag har varit med vid flera "vanliga" betäckningar där stona oftast...
2
Svar
30
· Visningar
3 493
Senast: Husmusen
·
Avel Konstaterad kvarka i Flyinges skolstall. Från Flyinges hemsida: "Fem hästar i ett av skolstallarna på Flyinge har drabbats av sjukdom...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Fredag
·
Avel Ja, är det någon som kan tänkas ha laddat ner den eller vet vart man kan hitta den eller någon annan film ppå den hingsten?:laugh:
Svar
4
· Visningar
1 379
Senast: FadeAway
·
O
Avel Någon som har en varmblodstravare/nordsvensktravare som korsning? Skulle vara kul att se en bild på en sån korsning =)
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: Görel
·
Avel Källa Tidningen Ridsport http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=412775 Han har ett Dressyrindex på 157 ...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 761
Senast: Maja_Kandi
·
P
Avel Har en liten undran, är det någon som vet hur länge en obehandlad gulkropp finns kvar i stoet. Menar en sådan där brungst stoppande...
Svar
2
· Visningar
1 722
Senast: pepinopre
·
Avel Jag borde kanske lägga denna på hästvård, men jag inbillar mig att många med fölvana är mest här och inte på hästvård, har jag fel så...
Svar
10
· Visningar
2 666
Senast: Snowball
·
Avel Ett sto i min närhet har nu två år i rad mist sina föl vid fölningen. Hon kommer troligtvis inte betäckas mer, men jag är ändå nyfiken...
Svar
14
· Visningar
2 947
Senast: Sonic76
·
S
Avel ...finns det någon Lettisk avels förening man kan hitta på nätet? har en Lettisk hbl valack i min lektions verksamhet och blev bara...
Svar
7
· Visningar
3 327
Senast: Ketrawzc
·
O
Avel Finns de ingen pinto förening? Vill se vad de finns för godkända pinto hingstar här i sverige men dom verkar ju inte ha någon förening:O...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Lycanthrope
·
Avel Vad finns det för Skäckhingstar att tillgå?? Godkända/icke godkända?? Skall vara stora hästar minst 160 i mankhöjd!
2
Svar
30
· Visningar
3 696
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka