Hingstval till fullblodssto

Sv: Hingstval till fullblodssto

Det är en hingst jag har funderat på faktiskt, både till henne och till mitt andra Cortez-sto. Men han känns lite gammal?

Håller med om att Alpha kan vara en kandidat oxå.
Personligen gillar jag Bravour bättre o han känns mkt mera modern.
Men samtidigt får man inte glömma Alphas meriter och hållbarhet.
Har dock ingen aning om vad han gett trots att jag ridit honom en del.

För övrigt såg jag Alpha i helgen då jag besökte Askö och jösses så fin han är i kroppen. Mkt välbevarad.

Såg två föl e. honom oxå och dom var väldigt nyfikna båda två och rättfram med en attityd som säger " här kommer jag, se mig och prata med mig":love:

Gillar man Fighting Alpha men vill ha något modernare kanske Baltimore kunde vara ett alternativ?

Såg två föl e. honom oxå och dom var väldigt nyfikna båda två och rättfram med en attityd som säger " här kommer jag, se mig och prata med mig":love:

Jag har en Fighting Alpha-unge från i år, en vecka gammal idag. Nog för att stoets tidigare ungar också varit alerta och sociala - men den här är det exceptionellt mycket :).

Mitt val föll på Alpha för hans meriter och att jag verkligen gillade honom när jag såg honom live på Askö. Vi har inga lika meriterade hingstar ståendes i Sverige på hoppsidan, anser jag. Ibland är gammal äldst helt enkelt :love: Det är ju samma blod i många av de yngre, men med betydligt mindre meriter ;)

TS - är det TAI som gäller?

Jag har också en unge efter Alpha. Ett sto som nu är två veckor. Otroligt social och framåt. Orädd och energisk. Hoppar allt som går att hoppa över...
Mitt val föll på honom för att han har otroliga meriter, trots allt bra omdömen på gångarterna (bättre än hoppning som ung). Utöver det har han hållt otroligt bra, aldrig varit skadad och är fortfarande som "gammal" väldigt fin i kroppen. För mig var dte ett solklart val som är ute efter en hopp alt. fälttävlansunge.

jag har varit inne på Felicianoblodet till min xx, för att få yngre har jag kollat på fetcher och hiphop.
Ffa fetcher tycker jag ser väldigt intressant ut.

Liknande trådar

Avel Jag är helt ny här och tänkte se om jag kunde få lite förslag på hingst.. Min dotter har ett fullblodssto som hon har tävlat 130...
Svar
17
· Visningar
3 432
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: rostad
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 871
Senast: pastejja
·
Avel Stoet som är aktuellt till någon av dem är ett fullblodssto som har tävlat 1,40 med bra resultat (plac 1,30 nat). Hon är ca 165 (kanske...
Svar
16
· Visningar
3 936
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama