Sätta igång sto?

Sv: Sätta igång sto?

Jag är ju som kanske framgått inte särskilt van vid fölningar då detta är min första.
Så jag har lyssnat på andra och läst i böcker och då har jag förstått att det är praxis att ta av skorna vid fölning.

Vi tog av på alla fyra strax innan beräknad fölning men sen har det ju dragit ut på tiden. Hon har heller inte visat onormal ömhet av att vara barfota. Hon var det första 2 dagarna men sen gick hon som vanligt.

Inatt sov jag i bilen utanför stallet...hade med mina vakthundar - taxarna - eftersom jag är så mörkrädd:angel:

Såhär såg fröken ut i fredags:

dsc04751_92075998.jpg

dsc04746_92074809.jpg

Oj.
Hon borde nog klämma ut den där inom de närmsta dagarna.

Duktiga du som sover i bilen.:love:

Oooo vilken mage:laugh:! den måste ju verkligen komma snart:bump:!
jag har ju också tagit av skorna på skatan
tror dock att framskorna åker på snarast möjligt då hon blivit väldigt ful fram:(
fast i ditt fall är det väl bra att dra av med tanke på fången?

Heeeej!
Idag fölade min lilla tös en mini-tös.
Det skedde helt naturligt när fölet själv var redo.
Lyckligtvis var veterinären där i annat ärende så hon hjälpte till för fölet var rätt stort och hade lite svårt vid bäckenet men det gick bra med endast lite hjälp.

En annan underbar sak är att Novelette vänder i boxen helt obehindrat och rör sig jättefräscht...hon hade ju fång de senaste dagarna innan fölning...troligtvis pga den gigantiska magen.

Och det blev en liten Castilleja som föddes exakt 6veckor efter beräknad fölning :)

Tack för all support:love:

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 115
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 227
Senast: Zuzzi
·
Avel Mitt sto på 16 år fölar för första gången och jag börjar undra om det är på gång redan nu fastän det är ca 2 veckor kvar till 335 dar...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka