Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel jag har precis köpt mig ett hbl sto 10år som är import från holland 2009, hon är efter no limit - indoctro. när hon kom hem till mig...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: cirkus
·
P
Avel Är det någon som vet om det finns Pilot-sperma kvar idag? Alltså Pilot efter Pilatus-Graphit.
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Orkan
·
Avel Jag är hopplöst förälskad i dem alla tre, och det är för tillfället de tre som står högst på rankinglistan inför nästa åra betäckning...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 353
Senast: Rifer
·
S
Avel Hej, funderar på att betäcka mitt fyraåriga arabsto (152 cm) med en ganska rejäl frieserhingst på 167 cm. Men jag oroar mig för...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
84 858
Senast: jennzan
·
Avel Mitt sto som nyligen fölat tar mkt bra hand om fölet, som diar och så utan problem. Men när stoet får hö eller gräs i boxen så jagar hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 960
Senast: janna
·
Avel Har ett sto med föl som fick förlossningsfång efter fölningen. Med all tänkbar medicin, veterinärhjälp och hovslagarhjälp kommer inte...
Svar
10
· Visningar
2 445
Senast: Cissi_K
·
Avel Min lilla 3-åring ska snart köras till hingsten. Hon har åkt en del innan, då hon varit många gånger på klinik, men inte senaste året...
Svar
9
· Visningar
1 818
Senast: MiaMaria
·
B
Avel Mitt sto är på betäckning hos en jättefin hingst men problemet är att när dom får nosa på varandra med galler i mellan är hon inte...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: cirkus
·
Avel Jaha så uppstod nästa fråga. Hur är det egentligen med tempen hos stoet efter förlossningen. Min dam har haft 37,6-37,7 i temp varje...
Svar
7
· Visningar
1 985
Senast: arabia
·
Avel Hej! Jag har tidigare postat en tråd och fick några bra svar men nu vill jag prova igen. Hingsten jag söker heter Cappuccino och är...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: Görel
·
Avel Vad tycker ni om dessa nya förslag som kommit upp på ASVHs hingstmöte? (Saxat från Ridsport) Jag reagerar mest på att...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: SussiLull
·
Avel info Har köpt 2 miniaturhästar(möjligtvis 2 minishettis) efter hingsten Como-el-Todo (Falabella?skäck??) u ettsto som heter Merriott...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: tesora
·
Avel hbl sto e: Napoleon-Favorit-Rote Bolt hon är bed med 9 på typen med är av den "gammla sorten".Hon rör sig bra men något tung riden, 7...
Svar
14
· Visningar
2 012
Senast: KING88
·
Avel Sökte efter svar i gamla trådar, men hittade inte riktigt vad jag sökte efter. Vi har ett islandssto som skulle ha avelsvisats och...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: fotogalen
·
T
Avel Hej alla! Behöver hjälp med att välja hingst till mitt underbara sto. Hon är e Napoleon ue Torboldt, Kaliber. Hon är 168 cm i manken...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 456
Senast: Avel
·
S
Avel Jag tror att det är viktigt att kunna vara öppen och diskutera, över det som hände, och som gjorde att det inte blev någon levande föl i...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: LMCarlsson
·
Avel Hur tänker ni kring fölvisningar? Ni som visar respektive inte visar, varför? Jag hade tänkt att visa, men blev nu lite kluven då två...
2
Svar
23
· Visningar
2 741
Senast: quintess
·
Avel Hej! Idag har min Novelette gått 5 veckor över tiden. I helgen började hon fylla på juvret rejält och släppte bäckenbanden men idag...
2
Svar
28
· Visningar
5 761
Senast: lundsbo
·
Avel Har stött på en stamtavla med två icke kvalificerade hingstar: http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=145874 Kan dessa två...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Zuzzi
·
Avel Eftersom tant xx kommer att föla först av mina stora hästar (om allt går som planerat) måste jag snart bestämma hingst... Hon är nu...
2
Svar
27
· Visningar
3 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka