Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det några hingstar utan spångavgift utan man betalar den vid typ 16 dagar ? Ska ju så klart vara en Dressyr hingst . Mia
Svar
10
· Visningar
1 664
Senast: Fiorano
·
G
Avel Jag har kollat igenom hingstarna om och om igen och upptäckte nu att Bernstein har licens. En gammal favorit ! Vad passar han på för...
Svar
14
· Visningar
2 288
Senast: GoldenSam
·
I
Avel Lite osäker på om den här tråden hamnar rätt, men mod får gärna flytta den om så är fallet. :) Här hemma hos oss har vi ett arabsto...
Svar
10
· Visningar
2 147
Senast: Habina
·
B
Avel Nån som vet nåt om hur han var? Hur hans avkommor brukade vara m.m. Har nämligen en sköthäst med Kaliber till pappa så jag vill veta...
Svar
11
· Visningar
4 899
Senast: black pearl
·
Avel Finns det någon som har info om en uppfödare vid namn Frauke Bahnsen, Leck? :)
Svar
2
· Visningar
956
Senast: No1
·
Avel Roar mig (lite halvt hysteriskt eftersom brunst närmar sig) med att kolla stammar på hingstar. Upptäckte att Cashmir har vagnshästar...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: Görel
·
Avel Hejsan!. Har ett sto f. 1992, e. Le Mans xx u. Balalajka (33) ue. Rockad 406...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Nougat
·
Avel jag har precis köpt mig ett hbl sto 10år som är import från holland 2009, hon är efter no limit - indoctro. när hon kom hem till mig...
Svar
6
· Visningar
1 697
Senast: cirkus
·
P
Avel Är det någon som vet om det finns Pilot-sperma kvar idag? Alltså Pilot efter Pilatus-Graphit.
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: Orkan
·
Avel Jag är hopplöst förälskad i dem alla tre, och det är för tillfället de tre som står högst på rankinglistan inför nästa åra betäckning... 2 3
Svar
53
· Visningar
7 355
Senast: Rifer
·
S
Avel Hej, funderar på att betäcka mitt fyraåriga arabsto (152 cm) med en ganska rejäl frieserhingst på 167 cm. Men jag oroar mig för... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
84 876
Senast: jennzan
·
Avel Mitt sto som nyligen fölat tar mkt bra hand om fölet, som diar och så utan problem. Men när stoet får hö eller gräs i boxen så jagar hon... 2
Svar
22
· Visningar
2 966
Senast: janna
·
Avel Har ett sto med föl som fick förlossningsfång efter fölningen. Med all tänkbar medicin, veterinärhjälp och hovslagarhjälp kommer inte...
Svar
10
· Visningar
2 454
Senast: Cissi_K
·
Avel Min lilla 3-åring ska snart köras till hingsten. Hon har åkt en del innan, då hon varit många gånger på klinik, men inte senaste året...
Svar
9
· Visningar
1 818
Senast: MiaMaria
·
B
Avel Mitt sto är på betäckning hos en jättefin hingst men problemet är att när dom får nosa på varandra med galler i mellan är hon inte...
Svar
9
· Visningar
1 768
Senast: cirkus
·
Avel Jaha så uppstod nästa fråga. Hur är det egentligen med tempen hos stoet efter förlossningen. Min dam har haft 37,6-37,7 i temp varje...
Svar
7
· Visningar
1 994
Senast: arabia
·
Avel Hej! Jag har tidigare postat en tråd och fick några bra svar men nu vill jag prova igen. Hingsten jag söker heter Cappuccino och är...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: Görel
·
Avel Vad tycker ni om dessa nya förslag som kommit upp på ASVHs hingstmöte? (Saxat från Ridsport) Jag reagerar mest på att...
Svar
12
· Visningar
1 728
Senast: SussiLull
·
Avel info Har köpt 2 miniaturhästar(möjligtvis 2 minishettis) efter hingsten Como-el-Todo (Falabella?skäck??) u ettsto som heter Merriott...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: tesora
·
Avel hbl sto e: Napoleon-Favorit-Rote Bolt hon är bed med 9 på typen med är av den "gammla sorten".Hon rör sig bra men något tung riden, 7...
Svar
14
· Visningar
2 012
Senast: KING88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka