Figaro R, Bocelli eller Nobel?

Sv: Figaro R, Bocelli eller Nobel?

Har två underbara föl, ett e. Figaro och ett e. Bocelli, hemma.
Båda är mycket trevliga i temperamentet och korrekta i exteriören. Möjligtvis har Figaroungen bättre gångarter.

Jag kan egentligen inte ge dig något råd, ville bara säga att jag är störtnöjd med mina avkommor! :love:
Försök att få råd från någon erfaren uppfödare, kanske i din lokala avelsförening? Gärna någon som känner till din häst.

Pooh - vilka vackra föl!!!

Maja_Kandi;10987921 Jag skulle bli väldigt tacksam för bilder på föl efter alla dessa hingstar som ni föreslagit! Dvs; Figaro skrev:
En liten Figaro - tjej. Fler bilder finns Här
fiin_10846.jpg

En Biggles-tjej. Å fler bilder Här
P1010010_1801.jpg

Jag kan inte lägga ut bilder direkt, men länkar till några Bocelli och Figaro avkommor. Själv är jag mest frälst på Bocelli av dessa tre hingstarna, jag såg förra årets 3 åringar på Flyinges championat, och genomgående hade de efter Bocelli en mycket bra trav och mycket luftig galopp och såg ut att gilla att bli ridna. De Bocellisar jag träffat har alla haft mycket gott temperament med hög ridbarhet. De andra två hingstarna är också fina, Nobel är mer allround tycker jag och han ger jättebra temperament och är också väldigt ridbara av de jag har sett, Figaro är väl svårare att säga vad han lämnar ridbarhetsmässigt då hans äldsta är 2 år i år, men de jag träffat är bra att hantera.

http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Baltimore f.04 e.Bocelli

http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Sto f.08 e.Bocelli

http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Bournonville f.06 FigaroR

http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Bergamotte f.06 e.FigaroR

http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Bellona f.07 e.FigaroR

Jag kan bara rekommendera dig att använda Bocelli 1044!

Detta är mitt första föl jag själv har fött upp. Jag letade väldigt länge efter DEN hingsten. Och tillslut hittade jag han. Mitt föl är nog det snällaste fölet jag har mött.

Här kommer 3 bilder på mitt föl e.Bocelli 1044 ue. Elmegårdens Fight

PICT0352.jpg

PICT0354.jpg

PICT0370.jpg

Lycka till med ditt val..

Tack så mycket för alla svar och bilder! :bow: Fortsätt gärna lägga ut mer! :)

Otroligt fina bebisar efter alla hingstar! :love: Man blev ju om möjligt ännu mer förvirrad nu.. :angel: Ang Sandakan måste jag säga att jag aldrig varit särskilt förtjust i honom, han lämnar säkert jättefina föl han också, men av alla Flyinges hingstar är jag mest fäst vid Belamour och Black Coffee, så Sandakan har aldrig riktigt varit någon kandidat.
Men Pooh, du verkar ha använt Nobel väldigt flitigt, hur kommer det sig att du valt just honom? Och ni som använt de andra - varför just dem?

Vad gäller alla bilder ni lade ut, så blev jag mäkta förvånad av att få se Magica de Hex! En av mina klasskompisar brukar rida på henne ibland och tar hand om en av hennes avkommor, jag hade ingen aning om hennes stam! Tänk vad världen är liten.. :D Hon är verkligen superfin! Men känner att jag bryter lite från min egen tråd här nu.. :angel:

Hej!Jag har en 1-årig hingst efter Bocelli som är ädel och snygg,blev klass 1 på fölvisningen förra året,kolla in hans tecken,fuxen på bilden är min!Är jättenöjd med honom och bara längtar tills han ska ridas in.Så jag hade tagit honom om jag va du,Tycker att fölen efter Nobel blir ganska grova,tycker mycket om Figaro R oxå
Bild244.jpg
Bild287.jpg

Men Pooh, du verkar ha använt Nobel väldigt flitigt, hur kommer det sig att du valt just honom? Och ni som använt de andra - varför just dem?

Av flera anledningar; jag avlar ju för fälttävlan och vill få fram multitalanger, en mer komplett hingst än Nobel är svårt att hitta; vinst i 1.50 hoppning, plac i svår dressyr, supertemperament med hög ridbarhet, lämnar en härlig resning och bra storlek. Dessutom har han mkt bra fertilitet vilket är viktigt för mig som stoägare. :)

Jag skriver under på det med. Han känns komplett och jag hoppas att min avkomma blir riktigt bra och gärna multi.

Ja Nobel är verkligen en multitalang! Men jag faller nästan ändå mer och mer åt Bocelli, men vad jag har hört ryktas nu är att han inte har så hög fertilitet? Ligger det någon sanning bakom det ni som har provat?

Himla fin åring det där! :love: Älskar hästar med stora flashiga tecken.. :angel: Och med tanke på det är ju kanske Briar bra, men jag gillar som sagt inte hur man betalar på Tullstorps hingstar, det känns så osäkert att betala rubbet på 45 dagar och inget annat, även om man har en bra försäkring.. Betalar helst på levande föl nästa gång jag betäcker.

Vet en som provade Bocelli och det tog sig inte på 2 försök, och sedan bytte till Figaro R och det tog sig inte heller. Det kan ju ha berott på stoet (förstagångare) men de hade väl inte superkvalitet heller vad jag förstod, så då blev det ju ännu svårare.

<betäckte med Bocelli för två år sen o inga problem. Tog sej på andra försöket. Stoet var tre å därmed förstagångare med.

Har betäckt mitt sto med Figaro R, var och kollade UL på 18: dygnet idag, hon är dräktig med tvillingar, tyvärr :( Första gången hon blir betäckt,och detta var första försöket, Veten sa att Figaros sperma var jätte fin och frisk.. nästan för bra sperma, det hade ju räckt om han bara befruktade ett ägg :crazy:

Ja, det där lät ju både positivt och negativt från olika håll, det är ju så himla olika! Det här kommer sluta med en fruktansvärd huvudvärk! :crazy: :rofl: Men om man ska se det ur stoperspektiv så är min lätt att få dräktig, hon tog sig på första brunsten, första skicket, första seminationen. Och Cortus har inte heller så bra fertilitet vad man kan se och jämföra i katalogen (antal betäckta/antalet födda föl). Men det kan ju iofs vara så att vissa har kastat eller så..

Vad tråkigt att höra om tvillingarna! :crazy: Men kunde de inte klämma den ena?

Nej, dom låg för nära varandra, vi ska avvakta en vecka och se om dom separerar, eller om ena tillbakabildas. Hoppas!!

Roligt att se! Lik min hingst e bocelli, han var ännu lite ljusare som föl, fällde av och blev mörk mörk svettfux o är nu som åring ljusare igen! Får se vart det slutar!

Har måånga bilder på cd, från första sekunden tills nu ;) men vet inte hur jag lägger ut dem...

Hej
Jag fick tipset att skapa ett konto på tex photobucket.com, sedan hänvisar du dit. Fungerar jättebra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka