Sto matelak mot fölet?

Sv: Sto matelak mot fölet?

Du ska absolut inte känna dig dumförklarad, men kom ihåg att någonting som är viktigt när man skriver om ett problem är att skriva om allting, annars blir det för stora luckor för att det ska låta normalt eller ens vettigt.

I första inlägget skriver du att fölet diar helt normalt, men varit inne mycket för att det varit lite svagt och det är dåligt väder ute. Det stämmer ju inte riktigt med det du skriver nu, utan det är en ganska så stor underdrift. Fölet behöver ju massor med övervakning för att inte bli väldigt sjukt. För att det inte ska bli missförstånd och för att du ska få bra svar på det du undrar så är det viktigt att man vet vad man har att göra med. Vissa meningar du skrivit får dig att låta som en väldigt överbeskyddande ägare eftersom infon inte har funnits på plats. Nu är du inte överbeskyddande till en fjantig nivå, utan det handlar helt enkelt om att du tar hand om ditt föl såsom det bör tas om hand. Då får du andra mer seriösa svar.

Senast ändrad:

Det finns inga dumma frågor. Bara viljan att veta mer och göra rätt.

Skönt att det går åt rätt håll!

Tack för svaret :) Fölet har hela tiden diat normalt, men eftersom hon varit så trött så har hon inte diat tillräckligt ofta. Därför har vi väckt henne så att hon får i sig tillräckligt med mat :) Sedan i förrgår har vi inte behövt väcka henne en enda gång, hon vaknar numera själv och går upp och äter :) Sedan så var det mer stoets beteende jag undrade över här i tråden, därför gick jag inte in närmare på fölis :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 993
Senast: Mia_R
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 317
Senast: Masse
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 996
Senast: Dopy
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka