Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vill veta allt om honom. En kompis funderar på ett föl efter honom och jag har själv ingen kolla på PRE hästar. Så ni som vet lite...
Svar
12
· Visningar
4 212
Senast: Kafferosta
·
S
Avel Jag har ett supertrevligt varmblodssto som jag funderar på att betäcka - Men med vilken hingst om man vill ha en "allroundhäst"? Jag...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Jerseyite
·
Avel Det finns ju vissa hingstar som anses lämna fler avkommor än andra med osteochondros. Funderar på var det kan bero på. Är det för att...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 153
Senast: ch791022
·
Avel Finns det några uppgifter på vilka raser som är benägna att föla innan resp gå över tiden? 3 veckor innan och 3 veckor efter anses...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Derring-Do
·
Avel Någon som har avkommor efter Primo Czardasz? Eller har funderingar på att använda honom? E. Primo Arabiskt fullblod född 2001...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: funderare
·
Avel Vore hemskt glad om någon hade lite info om honom. Hittar inget när jag söker själv. / Fredrika
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: Fredrika B
·
Avel Såg Cyklon i Helsingborg nu i helgen och tyckte det såg ut som en väldigt fin hingst, med mycket kapacitet och väldigt försiktig...
Svar
9
· Visningar
2 005
Senast: ancan
·
A
Avel Lite nyfiken.. Hur många av er har en häst av denna "ras"? Hur många avlar för att få fram arabian partbreed? Har ni något särskilt...
2
Svar
29
· Visningar
6 494
Senast: Melynda
·
Avel Jag är väldigt sugen på Grafenstolz till mitt fullblod, men tanken slog mig att det blir ju inte ens i närheten av att vara SWB ;)...
Svar
9
· Visningar
2 015
Avel Såg på Flyinges hemsida att dom har Valentino (Now or Never - Belisar) i sitt hingstprogram i år. Intresserad av honom till mitt sto...
Svar
5
· Visningar
2 090
Senast: Cyllene
·
  • Låst
Avel Någon som vet nån bra internetsida där man kan hitta arabstuterier i Tyskland?
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Görel
·
Avel Har ett sto av lite grövre typ som är drygt 163 cm hög. Hon är nu dräktig med Bellagio och fölar maj-juni. Tänkte betäcka om henne så...
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: Yttik
·
Avel Mitt shettis sto är nu dräktig ungefär 220 dagar så hon har ju en bra bit kvar... Men nu börjar jag på att bli orolig och eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
1 200
Avel 23-årige Master hittades i morse död i sin box på Flyinge! Man vet inte varför, han kommer inte att obduceras och han kommer att...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: MoQ
·
E
Avel I min omgivning kan jag konstatera att det finns många olika sätt att motivera när man betäcker ston som kanske inte borde betäckas...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 183
Senast: iNHALE
·
N
Avel Håller pa med avel i liten skala men börjar bli trött på att jag nästan bara får hingstföl. Ett av mina förra sto fick bara hingstar...
Svar
17
· Visningar
2 486
Senast: bravur68
·
Avel Är det någon som vet ifall han har lämnat någon godkänd hingst, här eller i Tyskland? Jag har träffat 2 avkommor f-07 och dessa har...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Jeps
·
Avel Någon här på buke som åkt till Blue Hors och seminerat med Don Schufro? Isåfall, vad slutade räkningen på ungefär och gick allt bra?
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: No1
·
S
Avel Någon som vet vad stofamilj 37 lämnat på senare år vad det gäller tävlingsprestationer mm. Jag har ett gammalt utdrag ur stamboken där...
Svar
11
· Visningar
1 666
Senast: cirkus
·
Avel Jag tänkte betäcka ett sto tidigt i år, men jag blir ganska förvånad över att endast 51 hingstar hittills löst licens. T ex på Flyinges...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka