Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Enligt Ridsport ska Laurentio e.Lauries Crusador xx vara importerad till Sverige. Kan någon säga var man kan läsa om hans bruksprov...
2
Svar
33
· Visningar
5 578
Senast: baaa
·
C
Avel Jag ska i mitten av juni bli med föl för första gången, och det ska bli så himla kul! Men nu undrar jag vad ni lite mer erfarna...
Svar
10
· Visningar
2 529
Senast: _Amazing_
·
C
  • Låst
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till sommaren.. Vet någon någon bra New Forest hingst som ni tror passar till detta sto (född...
Svar
10
· Visningar
2 659
Senast: Görel
·
Avel Hej alla. Någon här som känner till någon ponnyhingst som nedärver hopptalang? Max c ponnymått, helst b ponny. Finns den inom...
Svar
16
· Visningar
3 039
Avel Lite nyfiken på detta med ston. Jag måste haft en förbaskad tur och bara varit lycklig ägare till ston som varit kanon bra och jämna i...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Mitrolle
·
Z
Avel Vet inte om det redan finns en sådan tråd. Men finns det någon som kan berätta för/nackdelar på: AI TAI FAI N
Svar
1
· Visningar
2 193
Senast: franzen
·
M
Avel Har en welsh hingst som använd i avel och betäcker naturligt. Har bara haft andra welshar och i undantag några andra ponny ston. Men har...
Svar
7
· Visningar
1 840
Senast: wrangler
·
Avel Har lite funderingar på att betäcka min 21-åring men hon kanske är för gammal? Hon har haft föl tidigare men då var hon 6 och 8 år när...
Svar
17
· Visningar
4 959
·
C
Avel Någon som vet om detta är möjligt och om han kommer finns tillgänglig på färsk semin detta år? Hittade inget på Flyinges hemsida, är...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Camaro
·
M
Avel Det ska finnas en skäckhingst som stått på flyinge, (ej godkänd!) för ca 10 år sedan. Är det någon som vet vilken hingst detta kan vara...
Svar
11
· Visningar
4 005
Senast: Madick
·
Z
Avel hej :) jag har ett sto av fullblodstyp på 15 år som jag funderar på att betäcka. dock vet vi inte om hon har haft något föl innan så...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Masse
·
Avel Precis som i rubrik , finns det några specifika hingstar som får dessa grövre avkommor?Funderar på Bugatti, sätt en del avkommor efter...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: _Amazing_
·
Avel Det är ganska många som presenterat årets nyfödda föl redan, alltså då födda i februari. Själv har jag fått mitt tidigaste föl i...
Svar
13
· Visningar
4 156
Senast: Cyllene
·
Avel Jag har fortfarande inte fått mitt pass och jag vet inte till vem jag ska vända mig mot. Denne jag köpte hästen av säger att h*n ska...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: tesora
·
Avel Som seriöst satsande uppfödare är jag intresserad av att veta vad ni som inte avlar utan har arabhästar till ridning, hobby, sport...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
24 742
Senast: lulski
·
A
Avel Här finns många trådar om vilka hingstar som lämnar stort, men vilka lämnar smått egentligen? Är inte så lång själv och har ett för...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: lancelot
·
Avel Har kikat runt lite på hingstar (igen, och jag är inte ens 100% på att hon ska betäckas.... ;)) till mitt xx-sto, och denna gång har jag...
Svar
8
· Visningar
2 255
Avel Jag har precis köpt en 3 årig P.R.E korsning där pappa är godkänd P.R.E hingst och mamma är hbl med gröna papper. Den är reggad som...
Svar
3
· Visningar
1 328
·
A
Avel Har under det senaste året vart intresserad av den ryska arabhingsten Madras Kossack men inte fått tag i någon information ang...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: limona
·
Avel Jag har nu bestämt mig att försöka få mitt sto dräktigt till våren. Jag är dock totalt okunnig inom detta område och skulle tacksamt...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Gazque
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka