Laurentio till Sverige

Sv: Laurentio till Sverige

KL

Jag funderar på att använda honom till mitt Royal Diamond-Legat sto. Gillar de avkommor som jag googlat fram på youtube och är förtjust i LC blodet. Dessutom så ligger han bra i pris....

Glömde...Det finns en ny film på hingsten på hemsidan och där kan man inte klaga på bakbenen. ;)

Hämtade mitt sto från stationen färdig betäckt med honom. Fick träffa och prata med honom, blev väldigt förtjust i honom. Han var så cool och ville bara bli klappad och kliad hela tiden. Bara stog och myste med oss!!!

Hmm.. jag var ju väldigt sugen på Lodestar.. Också e. LC. Jag är väldigt nyfiken på vad som är typiskt med avkommorna..
/U

Enligt Köling´s kritiserade artikel i senaste Ridsport så var just Laurentio en av få som han såg som var väldig välkomen i svensk avel bland nya hingstar men att "svenska uppfödare var för okunniga för att inse hans (Laurentio´s) värde..."

och jag har sett honom lös nere i ridhuset flera gånger denna vinter och är istället imponerad av hans bakben. Han kan trava och galoppera varv efter varv med mkt väl undersatta bakben och jättefina framben.

Är som någon annan skrev här alldeles otroligt mysig att ha o göra med. Han leddes lätt de 100 m mellan stall o ridhus i grimma utan kedja och gjorde aldrig några typiska hingstknäppigheter. När han var klar i ridhuset kom han lugnt framskrittande och ställde sig att snusa på en.

Undrar om han syftade på L som individ, eller på hans blodslinjer? Finns ju inte så många företrädare för LC längre i Sverige (om ens någon hingst)

Jag tror att mkt i en häst kan både ridas fram och ridas bort. På denna filmen tycker jag han ser styv ut i nacken och inte tillfreds alls, ändrades när han fick lite lång tygel för att sedan bli likadan igen :(

Enligt artikel i Ridsport (förra nr) var det L som individ citatet ovan gällde.

Jag tillhör de okunnigas skara för jag tycker L inte rör sig genom ryggen. Även när han travar lös (nya filmen på hemsidan) är ryggen stilla. Alltså ingen hingst jag gillar. ;)

Tycker dock att K har all rätt att få uttrycka sina åsikter, precis som alla andra.

Sedan tror jag som flera andra här att det går att rida "bort" gång (det behöver inte ta lång tid heller).

Vad fick han för delsiffror i Tyskland? Nia på traven och mer?

Har nu också kollat på när han rids ute på ridbanan. Galoppen ser mkt bättre ut än traven, tycker jag.

Även om inte jag gillar hingsten så tycker jag att när en hingst har avkommor i ridbar ålder är ju dessas egenskaper viktigare att titta på än hingsten som individ.

Hade jag läst ordentligt på hemsidan så hade jag ju sett att han fick 8 för skritt, 9 på trav och 9 på galopp...

En gammal tråd vet jag, men blev intresserad av hingsten. De avkommorna som har gått 3-årstest verkar ju har gjort riktigt bra! Gillar verkligen hingsten, synd att han blev använd så lite!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 465
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 977
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve