Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Hej alla! Mitt sto väntar sitt första föl i början av juni :) och jag har tagit del av mkt litteratur inom ämnet samtidigt som jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 664
Avel Jag har planer på att betäcka mitt sto (halvblod) med en appaloosahingst om jag hittar en trevlig individ. Är det någon här som har...
Svar
8
· Visningar
1 803
Senast: vivendi
·
Avel Har en ny häst men eftersom jag är helt lost när det gäller hingstar och ston inom avel tänkte jag fråga er! Hon är e: Cascavelle u...
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: Guldaskig
·
Avel Är det någon här ute på buke som har föl/unghäst efter Hampton? Vad är det för stam på stoet och hur är fölet? Vill veta så mycket ni...
Svar
0
· Visningar
833
M
Avel Har ett sto som har ca två månader kvar på dräktigheten. Misstänker nu att hon fått fång. Är varm om alla hovarna men verkar inte ha...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: Sighttosee
·
A
Avel Läste en blogg idag om Scandinaviums lotterihäst. Den har Napoleon i tredje led och bloggaren skrev att det var rena lotteriet att vinna...
2
Svar
34
· Visningar
6 426
Senast: Donnaline
·
S
Avel Är Basjkir och Bashkir-hästar samma ras? Vet inte hur mycket jag kan lita på Google.. :/
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: Rosett
·
M
Avel Är det någon som vet något om den polska hingsten Zapal? (Zapal 1983) Ras, storlek, bild, avkommor meriter osv :)
Svar
1
· Visningar
891
Senast: Agrimonia
·
Avel Har anmält våran WM-hingst som är två år till utställning i Örebro den 9/4. Nu är det så att jag har aldrig ställt ut förut. Endast...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Rodde
·
Avel Kopierat från Tidningen Ridsport "Jordbruksverkets beslut om avelsorganisationer klara Jordbruksverket har som ett led i...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 683
Senast: busigdemon
·
A
Avel Har kollat runt lite och undrar om någon vet vad de tyska siffrorna från fölvisningarna står för? Det är tre siffror typ 8-8-8. En av...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: EoG
·
Avel Jag hade en tråd för 5 år sedan ang registrering av fullblod hos ASVH. Istället för att väcka liv i den tråden skapar jag en ny (jag...
Svar
12
· Visningar
1 741
Avel Jag har, som många vet, arabhästar, men jag gillar de flesta hästraser och har ett förflutet med bl a halvblod och olika ponnyraser...
Svar
14
· Visningar
2 563
Senast: Solis
·
Avel En missuppfattning från Flyinges sida gör att det står fel både i hingstkatalogen och på hemsidan när det gäller avgifterna på länk...
Svar
12
· Visningar
2 342
Senast: lady_vip
·
Avel Det har redan börjat trilla in ammaefterlysningar via SMS och jag måste säja att jag tycker det är komplett vansinnigt! SMSet sprids...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 544
Senast: fotogalen
·
E
Avel I september/oktober köpte vi in en ny ponny till ridskolan, en b-ponny mest troligt korsning mellan welsh och shettis, född 2005 (enl...
Svar
16
· Visningar
2 140
Senast: Aliil
·
Avel Någon som har erfarenhet av sto som visar yttre symtom vid ovulering? Skulle det vara "möjligt"? Igår när jag gick i stohagen och...
Svar
2
· Visningar
1 608
Senast: wrangler
·
K
Avel Mitt sto ska snart föla, bara ca ett par dagar upp till kanske 2 veckor kvar innan bäbisen kommer! Det är hennes första bäbis och jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 571
Senast: Nafayette
·
Avel Okej, konstig titel, men alltså, har ett sto med gammal FLyinge stam, Plermo, Hertigen, Flamingo, Nepal osv, hon är sin stam till...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: Picazzo
·
Avel Jag skulle vilja betäcka "mitt" arabsto och tanken med min avel hade i så fall varit att ta fram en större och mer maffigare dressyrhäst...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: tesora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka