Första fölet!
Hej!
Det är så att familjens sto kommer få sitt första föl i sommar.
Det är även första gången familjen har ett föl.
Den ända som är rutinerad med det är mammas sambo som hållit på med det i unga år och lyckats få fram en avelshingst.
Nu är det bara några månader kvar och jag börjar bli RIKTIGT nervös!
Jag vet mycket väl att allt kan hända, jag menar att det kanske inte blir något föl alls.
Men jag försöker vara positiv! Så om vi säger att fölet kommer.
Jag undrar om det finns några rutinerade där ute som kan komma med lite värdefulla tipps?
Vi har planerat att skicka hästen på inridning vid ett års ålder då jag själv aldrig utbildat en häst från så tidigt stadie innan och känner att jag mycket väl kan förstöra hästen.
Det är en ren hopphäst i blodet så det är det vi siktar på.
Eftersom mamman gått 150 hoppning och pappan ännu högre så hoppas vi på en fining
Hej!
Det är så att familjens sto kommer få sitt första föl i sommar.
Det är även första gången familjen har ett föl.
Den ända som är rutinerad med det är mammas sambo som hållit på med det i unga år och lyckats få fram en avelshingst.
Nu är det bara några månader kvar och jag börjar bli RIKTIGT nervös!
Jag vet mycket väl att allt kan hända, jag menar att det kanske inte blir något föl alls.
Men jag försöker vara positiv! Så om vi säger att fölet kommer.
Jag undrar om det finns några rutinerade där ute som kan komma med lite värdefulla tipps?
Vi har planerat att skicka hästen på inridning vid ett års ålder då jag själv aldrig utbildat en häst från så tidigt stadie innan och känner att jag mycket väl kan förstöra hästen.
Det är en ren hopphäst i blodet så det är det vi siktar på.
Eftersom mamman gått 150 hoppning och pappan ännu högre så hoppas vi på en fining