Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som har lite upplysningar om hingsten Farceur VIII född 1929 e.Velox u.Faltsia e.Amant de Coer, och hans avkommor. Framför...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: KickiH
·
Avel Jag är inte särskilt insatt i avel. Men jag tänkte höra med er som är. Jag skulle vilja veta lite mer om hästens brusntcykel. Hur...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: lancelot
·
Avel Någon som har eller har tänkt ta avkomma efter dessa två?? vet ni ridbarhet och temperament?? det ser ju ut som Ludwigs Champion kan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 826
Senast: maria_b
·
Avel Ridsports hemsida meddelar att han tagits ur avel "I början av seminsäsongen 2007 konstaterades att Impuls hade dålig fertilitet. Nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 773
Senast: Jerseyite
·
Avel Önskar tips på passande hingst till ett sto e Bocelli - Flamingo - Eloge. Hon är ganska liten men med bra skritt, hyfsad trav och...
2
Svar
24
· Visningar
3 468
Senast: Wilmer X
·
A
Avel tidigt i morse hände det som inte fick hända. Min märr fick ett dödfött föl:cry: Jag ska förklara från början lite kortfattat: Jag...
Svar
12
· Visningar
4 513
Senast: mul
·
M
Avel Har precis köpt ny häst, ett sto som kom hem i lördags. Ikväll när jag borstade henne upptäckte jag att hon börjat fylla juver!! det är...
Svar
2
· Visningar
1 525
Senast: via
·
E
Avel vetrinären kommer på onsdag så oroa er inte:) det är så här att min märr har börjat fylla i sitt juver lite oskyldigt, det är liksom en...
Svar
7
· Visningar
2 088
Senast: EmblaHamilton
·
Avel Lite spinoff på tex fjordtråden. Finns det fler där ute som har fullblod i halvblodsavel? Fullblodssto betäckt med halvblodshingst...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 965
R
Avel Behöver lite nytänkade tips på vad jag ska välja för hingst till min lilla dam! Hon är som sagt e: Corlensky - Swift, nätt och lätt i...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Rebecca_R
·
I
Avel Undrar hur vanligt det är här i Sverige att hästar har Birdcatcher spots? Skulle vilja veta om fler här som har hästar med BCS. Och hur...
Svar
12
· Visningar
5 183
Senast: trixan
·
S
Avel Ni alla dressyravlare :) råd till en hoppavlare som trillat över dressyrsto e. Rubinstein som jag tänkte betäcka , vill ha en stor...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: ch791022
·
Avel Jag kommer att låna ut mitt d-ponnysto till avel under kommande säsong. Funderar lite på hur jag skriver avtalet och vad jag bör tänka...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: MiaMaria
·
Avel Jag har haft lite funderingar fram och tillbaka ang. betäckning av mitt 3 åriga arabsto. Tanken var först att hon skulle säljas, då mitt...
Svar
0
· Visningar
1 570
Avel Om jag ska betäcka ett ponnysto (Utan stam) med ett halvblod, ska betäckningen gå igenom/anmälas på språngrulla.se även om stoet själv...
Svar
2
· Visningar
1 321
A
Avel Härom dagen satt jag och pratade med några bekanta om kattrasen Eqyptisk Mau, en ganska exklusiv kattras får man väl säga och då kom...
2
Svar
29
· Visningar
9 266
Senast: sillysinta
·
  • Låst
Avel Utan att göra reklam för honom så får man väl ändå säga att han har ett otroligt förmånligt pris denna säsong. Har suttit och roat mig...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
47 580
Senast: Görel
·
W
Avel Vi vill hälsa den ny importerade Trakehner hingsten Schönbrunn, välkommen till Sverige. Han är en av dom få rena Trakehner hingstar i...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
17 063
Senast: Roucle
·
Avel Finns det någon särskild stam att kolla efter när man letar halvblodsföl, om man är på jakt efter en blivande körhäst?
Svar
17
· Visningar
2 169
Senast: lancelot
·
Avel Hej, ca 40 dagar kvar nu för mitt sto. Vet ska vaccinera henne nu mot stelkramp. jag vet inte om jag ska ta en kombi spruta med A2...
2
Svar
22
· Visningar
2 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat