A
am06
Sv: Stam på arab!
Tack för tipset!Tittade in på Smedgårdens hemsida men hittade inte Dream Girl.
Tack för tipset!Tittade in på Smedgårdens hemsida men hittade inte Dream Girl.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Optimus är efter min gamle hingst Ramses, och han exporterades 1990 till Mallorca. Dream Girl var faktiskt på betäckning hos Ramses när jag ägde honom (Ramses vandrar numera på de evigt gröna ängarna). Hon kom två säsonger men vi fick henne inte dräktig (Ramses var knappt fertil hans sista två år som jag hade honom). Det jag minns från Dream Girl är att hon var väldigt lätthanterlig och snäll. Lite nervös och rädd men trots detta så stod hon snällt vid betäckningarna. Kanske inte så där jättetypad i huvudet men mycket fin i kroppen.
/AFF
Jag blev så glad att läsa alla vackra ord om Da Capo och vill gärna göra några tillägg. Jag hoppas det är OK eftersom han inte finns längre? Han hade en karriär som galoppör innan jag köpte honom och gjorde uppvisningar i "westernshower".Han var också stjärna i en Tv-serie som hette "Tredje lyckan" och visades 1980-talet.Jag köpte honom 1984 och han var Championhingst för första gången på Aspenäs samma år.1990 var han mycket riktigt Champion hingst i Lomma.Där slog han först sin son Czhess i Hingstchampionatet och sedan i B.I .S sin dotter Suecia i(som vi också äger) som i sin tur hade slagit sin mor Silver Starlet (19 år) i Stochampionatet.På VM i Stockholm samma år var bästa svenska hingst när han vann sin klass.Hans söner har exporterats till Belgien, Tyskland,Polen, Danmark,Norge och döttrar till Brasilien, SydAfrika och Norge( 5 st). Suecia är nog hans mest framgångsrika avkomma på utsällning (10-tal champion,och reserv champion, Bästa sto-titlar)Hon har också tävlats lite i western och hennes helsyster Scandia var en mycket framgångsrik hopphäst(ponny).Flera andra avkommor har också tävlat t.ex Czhess , Eskapad (western) samt Bogan som gick på galoppbana i Polen.