Stam på arab!

Sv: Stam på arab!

Ja, Berit köpte henne. Jag vet att hon senare har lämnat henne till en person som jag tror hette Lillemor Antonsson ((dotter till Smedsgården) i samband med att Berit sålde ut. Vad som sedan hänt vet jag inte.

Vad jag vet har inte Lillemo haft henne de senaste 3 åren iaf. Har haft mycket kontakt med henne sedan jag hade Piraten.

Berit, är det Miedl-Olsson eller?

madde++++

Lillemo har ett sto efter henne ,Dream Girl. Tror du ha sett henne Madde./ Nettan

Nej, jag tror hon var utlånad/utleasad när jag var där. Var hon inte hos hennes mamma ett tag? Eller var det Pärla?:confused:

madde++++

stämmer stod nog där ett tag.Tror att Lillemo hade med Dream Girl på Sport Cupen- 06.

Hon fick väl några avkommor med Berits hingst Zcap (stavning) med.
Da capo har väl en avels hingst i livet som heter Caops om jag inte är helt fel ute.

Vad jag vet har inte Lillemo haft henne de senaste 3 åren iaf. Har haft mycket kontakt med henne sedan jag hade Piraten.

Berit, är det Miedl-Olsson eller?

madde++++

Nej det är Berit Jonsson i Nybro. Jag har en länk till hennes hemsida om du vill ha.

Da Capos son Borys f-88 finns oxå, pigg o fräsch!
Han är e:Da Capo u:Borexia, uppfödd av Blommeröd.

TS verkar inte intresserad längre!:confused:
Har jobbat som 'sjutton' för att leta info... men slänger väl ivf in huvudbilden på Da Capo som jag tog i Avesta (-84?). Tyvärr inte så bra med 'bakljuset'..:smirk:
da_capo.jpg

---
Om nån annan är intresserad av avkommelistor o uppf. så står jag till tjänst!:)

Bia

Senast ändrad:

Jodå! Jag är superintresserad! Tack så hemskt mycket för att ni kämpar med info åt mig! :bow: :bow: :bow:
Kommer med största sannolikhet att köpa en Da Capo son undan Dardjeela inom den närmsta framtiden :banana:
en valack född 1996 som bor i nybro för tillfället:D

Dardjeela lever inte längre,Inte heller Da Capo.
Finns hur mkt som helst att berätta om Da Capo, måste bara leta fram allt material i kartongerna efter min flytt! Vet att jag har en fin huvudbild på honom.. taget av mig i Avesta!;)

Han är av Polsk härkomst o har 66 avkommor under åren 85 - 97, några exporterade. Han är (var?) mkt vacker, superbra temperament.. vilket oftast nedärvdes till avkommorna. Några avkommor jag minns är hingstarna Capos o Borys samt stoet Scandia.

Dardjeela är 50/50 Polsk/Engelsk (hög % Crabbet) o har 17 avkommor (80 - 97) varav en hingst (Optimus) exp till Frankrike o sen vidare till Spanien. Han har t.o.m -99 fått 23 avkommor.

Finns mer att berätta om Dardjeelas stam, men får återkomma till det då jag grävt i kartongerna... synd att det inte finns nåt foto på henne. Jag har ivf inget..:cry:

Ivf så är Berit uppf. till den sista reggade avkomman (f-97), men sen vet man ju inte mer.. ingen stambok sen -89, o inget uppdaterat från ARAB sen -99 till AHR (USA's eminenta databas)!

Det här blev nog rörigt skrivet, men klockan är mkt...

Bia

Är det ngn som är intresserad av ett fuxsto u:Dardjeela, 13 år och mkt riden, hör av er....

/Li

Vet att Capos står utanför Jönköping (ev, Mullsjö), hos travmänniskor. Tror ägaren heter Johanna Persson

Jag har precis köpt en arabvallack -96,Da Capo-Dardjeela.
Vart hittar jag bilder på dessa hästar?Har kollat www.runbacken.org men fick bara fram en enda bild på Da Capo och Dardjeela inget.
Överhuvudtaget vart hittar man bilder på arabhästar man är intresserad?Har sökt på Google.

Hejsan,som jag skrev tidigare så har jag en arabvallack (Da Capo-Dardjeela)vart hittar man bilder på arabhästar man är intresserad?Tack för fin bild på Da Capo!

Tack för en jätte fin sida!Vad jag har förstått så har Dadrjeela lämnat fina avkommor,men av själva stoet verkar det inte finnas bilder.Sen skulle jag vilja veta mer om arab hingsten Optimus och stoet Dream Girl.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 688
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar