Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta om någon kanske kunde ge lite tips på några lämpliga hingstar då jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 004
Senast: Monbijou
·
Avel Jag har ett underbart kallblodssto som jag ridit in o tränat en del inom den akadmiska ridkonsten. Skulle vilja ta ett föl efter henne...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: sidensvans
·
Avel Vart/Hur hittar man vilka hingststationer som är godkända i tyskland?
Svar
18
· Visningar
2 556
C
Avel Hejsan! Är det någon som vet orsaken till Fürst Heinirich död? Har kollat runt på alla möjliga sidor men tyvärr inte hittat något svar...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: caaaspar
·
Avel Ser ut som att jag i sommar har möjlighet att betäcka mitt sto med hingsten jag suktat efter i 3 år. Hon har haft föl -98, betäckt...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: KickiH
·
H
  • Låst
Avel Är det nån som vet nåt om den icke godkände halvblodshingsten Grafitti? Har en dotter till honom på foder o det skulle vara kul att veta...
Svar
10
· Visningar
1 424
Senast: Görel
·
Avel jag har inte haft föl innan och mitt sto ska föla för första gången i maj. jag har lite funderingar kring hur göra med bete. Jag kan...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet om det finns någon godkänd hingst i Sverige? Det verkar som det finns en stambok för detta i Danmark men jag hittar ingen...
Svar
0
· Visningar
1 939
Senast: auryn
·
D
Avel Har hittat en svart fullblodshingst som verkar spännande. Han ska kunna ge skäckad avkomma och verkar ha hyfsad stam. Är det någon fler...
Svar
13
· Visningar
2 670
Senast: Slicer
·
Avel Vilken fullblodshingst skulle ni använda om ni skulle producera en fälttävlanshäst? Det ska vara en bra hingst, gröna papper inom ASVH...
2
Svar
21
· Visningar
3 454
Senast: Hippocampus
·
Avel Ni uppfödare med mycket erfarenhet, vad säger ni? Jag har ett sto som lämnar talangfulla avkommor men som också nedärver sitt...
Svar
14
· Visningar
2 446
Senast: Sickan
·
A
Avel Hej. Jag har belutat mej för att betäcka mitt sto nu i vår. Och vill ha lite tips på hingstar som inte står så långt från östergötland...
Svar
8
· Visningar
1 575
Senast: Kattennizze
·
H
Avel Har en hel del funderingar ang den hingsten. Finns det någon som kan berätta mer om honom? Någon som har avkommor efter honom? Någon...
Svar
6
· Visningar
1 459
Senast: roxanne
·
L
Avel Halloj! Är anmäld till avelsvärderingen i Mullsjö den tredje april med min minishettis, men har aldrig varit på en avelsvärdering, än...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: EmblaAsk
·
Avel Jag är nu intresserad av att hőra vad Saint Malo har lämnat i Sverige då han nu bor i närheten av mig i England. Bilder vore intressant.
Svar
5
· Visningar
1 477
Senast: Melynda
·
Avel Av alla ston som jag tidigare avlat på så har det aldrig tidigare setts en så bisarr dräktighets-mage på någon utav de andra. Tittar...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: bravur68
·
Avel Någon som vet något om arabhingsten Da Capo och/eller arabstoet Dardjeela? Vilken typ och vilka användningsområden? Kan absolut inget om...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 854
Senast: Piraten
·
M
Avel ... finns ju som spermaimport i Sverige! Han ser fantastisk ut, men jag har inte hört om många som intresserat sig för honom. Nån som...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: missan
·
Avel Jag sitter och eventuellt funderar på att betäcka mitt sto. Hon är e. Elberton ue. Modus xx 165cm hög, av den kraftigare...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Masse
·
Avel är det någon som har hört talas om arabhingsten jeenial..någon som vet hur hans avkommor blivit? jag har nämligen en 1 årig arabhingst...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Scorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp