Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag har nyligen köpt en häst som är importerad från danmark med uppfödd i tyskland. Enligt föregående ägare ska han gått...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: caaaspar
·
Avel Hej Jag ska få mitt första egna föl då jag köpte ett dräktigt sto i vintras. Har mycket att lära mig, men har bra kontakt med den...
Svar
5
· Visningar
2 293
Senast: Miaa
·
Avel Någon som vet vad han har fått för poäng på gångarter och exteriör? Tacksam för svar, hittar inte dessa uppgifter någonstans. 2
Svar
26
· Visningar
4 993
Senast: Rifer
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: Sighttosee
·
Avel Visst finns det en så websida där man kunde lägga till sitt sto och önskad hingst och få ett avkommeresultat med % inavelsgrad och %...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: jennyjenny
·
T
Avel Hejsan! Jag har ett sto som väntar föl e jaguar mail om lite mer än en vecka. Så spännande :) Så jag har haft lite funderingar hur... 2
Svar
27
· Visningar
3 303
Senast: Sariz91
·
M
Avel hej! undrar om någon vet var dessa hästar finns har läst en bok om dom och där står att det finns sådana i både sverige och norge men...
Svar
17
· Visningar
10 726
Senast: Chazz
·
Avel Hej ! Ska betäcka mitt sto e. Stravinsky xx ue. Voltaire nu i vår och jag lider alla helvetes kval vilken hingst jag ska välja...
Svar
14
· Visningar
1 876
Senast: peven
·
  • Låst
Avel Hur ser era ettåringar ut idag? Hur stora är dom? Hade varit jätte kul att se hur alla ser ut.:laugh:
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet vart man kan hitta bilder på Hingstar (SWB) och då gärna hingstar som är lite äldre. Söker bl.a. Bilder på Labrador...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Görel
·
Avel Hon var positiv i blodprov efter 60dgr. Veterinär rekommenderade inte UL på mini. Tydligen var senare blodprov inte heller så säkert och...
Svar
12
· Visningar
2 682
Senast: Cornelia
·
F
Avel Hej! Har nu observerat både fjordhästföl samt ardenneråring som går passgång emellanåt i skritten, framförallt när de har huvudet i...
Svar
2
· Visningar
1 578
Senast: -Remont-
·
Avel Har en liten fråga, jag ska få mitt första egna föl i sommar, men jag undrara, hur transporterar man sto med föl lämpligast i en Star... 2
Svar
20
· Visningar
3 867
Avel Hur bra är kvaliten på TAI-skick från Tyskland? Många av de hingstar som finns via TAI har ju betalning per dos... Och ganska så många...
Svar
16
· Visningar
1 899
Senast: yobre
·
Avel Fått i uppdrag att kolla upp dessa hos er :) Vad har ni får åsikter om dessa hingstar? Vad lämnar dom (båda verkar ju ha bra...
Svar
6
· Visningar
2 122
Senast: MissFideli
·
M
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta om någon kanske kunde ge lite tips på några lämpliga hingstar då jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 006
Senast: Monbijou
·
Avel Jag har ett underbart kallblodssto som jag ridit in o tränat en del inom den akadmiska ridkonsten. Skulle vilja ta ett föl efter henne...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: sidensvans
·
Avel Vart/Hur hittar man vilka hingststationer som är godkända i tyskland?
Svar
18
· Visningar
2 560
C
Avel Hejsan! Är det någon som vet orsaken till Fürst Heinirich död? Har kollat runt på alla möjliga sidor men tyvärr inte hittat något svar...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: caaaspar
·
Avel Ser ut som att jag i sommar har möjlighet att betäcka mitt sto med hingsten jag suktat efter i 3 år. Hon har haft föl -98, betäckt...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka