Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Har tittat på Flyinges Rausing. Vad tycker ni om den?
Svar
9
· Visningar
2 467
Senast: Sickan
·
Avel Hur håller ni nykomlingen instängslad? Jag har inte vågat ha ström på tråden till den nyfödde, men han springer rätt igenom trådarna och...
Svar
10
· Visningar
2 475
Senast: _Yggdrasil_
·
Avel Någon här som hört nåt skvaller om hans kommande avelssäsong? Har de planer på att visa honom för nämnden igen (redan -06 kanske)? 2
Svar
22
· Visningar
2 864
Senast: Nittionio
·
D
Avel Hej! jag har skaffat mig en underbar:love: polsk import, undrar om det finns någon som är duktig på polska stammar och om det finns...
Svar
13
· Visningar
2 405
Senast: Görel
·
Avel Är det någon som vet något om tyske Waldstar xx? Stam hittar ni här: http://www.allbreedpedigree.com/waldstar Han verkar ha...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: evendela
·
Avel Fick en fundering bara, har ingen häst så det är ganska teoretiskt. Finns det något negativt med att ta två föl på ett ungsto? Typ hon...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: mul
·
M
Avel Jag har försökt söka på Google men kan inte hitta någon bra sida där man kan se alla godkända Shetlandshingstar där även ägarens namn...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: arabia
·
Avel Har ett sto som ska föla i dagarna. För ca tre veckor sedan släppte hon något som jag tolkade som en slempropp, lite blodstrimmigt...
Svar
0
· Visningar
916
Senast: Cornelia
·
Avel Hade vi inte en sånhär tråd något annat år? Nu står treårstesten för dörren, ett är avklarat, och som vanligt är det en del hingstar...
Svar
12
· Visningar
2 052
Senast: Cyllene
·
Avel Min vänner har förlora fin hingstföl tisdags. hingstföl efter Zorro-Bellini:( Jag är ledsen och chock. Hingstföl ska född i maj men 5...
Svar
10
· Visningar
2 580
Senast: goljahult
·
Avel Några som har hästar efter Voltaire eller har voltaire i stammen? Är Voltaire "känd" för att ge en viss sorts psyke till avkommorna? :) 2
Svar
22
· Visningar
6 027
Senast: GreyHaven
·
Avel Jag försöker hela tiden lära mig mer om avel och drömmer om att en dag ha ett bra sto att betäcka... Just nu har jag inget sto, men har...
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: superstar
·
Avel Ber om ursäkt om jag missat en tidigare tråd i detta ämne, men hittade ingen när jag sökte! Jag är medveten om att hingsten är...
Svar
12
· Visningar
1 863
Senast: Mariaauto
·
O
Avel Jag har det trevliga problemet att mitt sto har för bra stam:) De flesta av de högintressanta hingstarna är släkt med henne. Lite... 2
Svar
20
· Visningar
4 141
Senast: lille skutt
·
M
Avel Är det under några omständigheter tillåtet att transportera ett dräktigt sto från holland till norra norrland på lastbil ca 3 veckor...
Svar
7
· Visningar
1 576
Senast: ekedal
·
Avel Om jag lägger en godkänd SWB -hingst på mitt sto med denna stam: http://www.allbreedpedigree.com/bonika var ska jag regga den då? ASVH...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: athena
·
Avel Dessa frågor riktar sig väl främst till större uppfödare... Hur gör ni för att spara råmjölk för nedfrysning? Tar ni varje år från...
Svar
17
· Visningar
2 691
Senast: neve
·
T
  • Låst
Avel :confused: Jag vill veta lite om connemara hingstarna Coocheen Finnbarr och Öxenholms Bobby. Stam, vart dom finns, meriter,lite avkome... 2
Svar
24
· Visningar
4 125
Senast: Görel
·
Avel Vad säger ni om denna nyblivne holländska mästare? Till vilket sto (typ/storlek/osv) hade ni använt honom...
Svar
1
· Visningar
1 384
Senast: theJohanna
·
Avel Vad menas med lågställd?Det har jag sett nämnas vid flertal gånger vid bedömningar. Någon som vill förklara för en oförstående? 2
Svar
23
· Visningar
4 248
Senast: dinfreja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur