Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Är det under några omständigheter tillåtet att transportera ett dräktigt sto från holland till norra norrland på lastbil ca 3 veckor...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: ekedal
·
Avel Om jag lägger en godkänd SWB -hingst på mitt sto med denna stam: http://www.allbreedpedigree.com/bonika var ska jag regga den då? ASVH...
Svar
10
· Visningar
1 355
Senast: athena
·
Avel Dessa frågor riktar sig väl främst till större uppfödare... Hur gör ni för att spara råmjölk för nedfrysning? Tar ni varje år från...
Svar
17
· Visningar
2 672
Senast: neve
·
T
  • Låst
Avel :confused: Jag vill veta lite om connemara hingstarna Coocheen Finnbarr och Öxenholms Bobby. Stam, vart dom finns, meriter,lite avkome...
2
Svar
24
· Visningar
4 103
Senast: Görel
·
Avel Vad säger ni om denna nyblivne holländska mästare? Till vilket sto (typ/storlek/osv) hade ni använt honom...
Svar
1
· Visningar
1 383
Senast: theJohanna
·
Avel Vad menas med lågställd?Det har jag sett nämnas vid flertal gånger vid bedömningar. Någon som vill förklara för en oförstående?
2
Svar
23
· Visningar
4 240
Senast: dinfreja
·
Avel Jag får låna min nuvarande hästs mamma om jag vill (och stoet mår bra efter stundande fölning) för att betäcka i vår. Isåfall kommer...
2
Svar
20
· Visningar
3 207
Avel Känner att det är läge för uppdatering gällande Florenciobarnen! Hur är temperament och formbarhet/ridbarhet hos era och de...
2
Svar
32
· Visningar
4 684
Senast: slira
·
  • Låst
Avel Mitt ena Cortez-sto seminerades med Baltimore men löper nu om. Han är i Falsterbo och trots löften om "inga problem" så kan ingen sperma...
Svar
17
· Visningar
3 095
·
Avel Hejsan Jag söker en minishettis hingst till mitt sto. Jag bor i Västmanland och önskar dock inte åka alltför långt med henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 781
Senast: giffan
·
C
Avel Jag har fastnat för denna hingst och undrar om någon vet hur han har fungerat på skick i Tyskland.
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Wilmer X
·
Avel Vad anser ni om denna stam? Är det mest åt hopp- eller dressyrhållet? En släkting till mig är på G att köpa denna häst, och vill...
Svar
10
· Visningar
1 702
·
Avel Jag undrar om det är någon som har information om hingsten Freimoor. Har en häst som har Freimoor som morfar, och det skulle vara roligt...
Svar
1
· Visningar
2 453
Senast: KickiH
·
Avel vad har ni för övervakningskamera? tycker ni det är nödvändigt?hur bra funkar det? och hur funkar det(bärbar??skilld skärm?? var e...
2
Svar
25
· Visningar
6 752
Senast: giffan
·
Avel När jag gjort lite efterforskningar så har jag fastnat för denna hingst, men såg att han såldes till USA i februari. Är det någon som...
Svar
3
· Visningar
1 487
C
Avel Vad tycker ni om denne hingst? Någon som har en häst efter honom? Och vad tycker ni om oldenburgare överlag? Kul och höra :)
Svar
2
· Visningar
927
Senast: caaaspar
·
Avel Undar lite över era erfarenheter kring temperatursänkningen hos sto innan fölning. Jag vet att stoet sjunker i temp 0,5-1 grad innan hon...
Svar
2
· Visningar
3 963
Senast: Torill
·
Avel hur vet man att bäckenbanden har släppt ordentligt innan fölning? är lite grön inom ämnet ;) så utförliga tips uppskattas! :) mitt...
Svar
4
· Visningar
2 114
Senast: Gronk
·
Avel Skulle vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir:) Har hört att de ska vara väldigt (kommer inte på ngt bra ord;)) vakna? Och att...
Svar
1
· Visningar
1 440
Senast: Emsan
·
B
Avel Finns det någon som är sugen på att ge mig lite tips på vilken hingst som skulle passa mitt sto? Jag är helt grön vad gäller...
2
Svar
39
· Visningar
4 417
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar