Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel nu skriver jag detta åt en som står i stallet med mig. vi misstänker att hennes lilla sto e dräktig. mest troligast hänt först veckan i...
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: CK
·
Avel Hej! Är supernyfiken på hur Linghs avkommor ser ut:) Så, har ni några fina bilder på era Linghavkommor där ute?:D Mvh/Dressyrglasyr
Svar
0
· Visningar
702
H
Avel Hej! Jag har just köpt en jättetrevlig 5-årig valack av halvblodstyp, 158 cm, fux med stjärn. Han är importerad från Tyskland...
Svar
12
· Visningar
2 468
Senast: KickiH
·
Avel Fürstenball Vad tycker ni om denna hingst? Vore väldigt kul att höra vad ni har att säga. Mvh Jessica
Svar
12
· Visningar
2 879
Senast: Stall_IT
·
T
Avel En bekant ska låta betäcka sitt sto i år och hon är född 2009. Vad tycker ni om det?? Själv tycker jag att det är som om ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 396
Senast: wrangler
·
Z
Avel Vad vet ni om den hingsten? Jag vet att han är en Hannoveranare, fux. Är han något att ha? Kan han användas till SWB?
2
Svar
37
· Visningar
5 138
Senast: KickiH
·
S
Avel Har tittat på Flyinges Rausing. Vad tycker ni om den?
Svar
9
· Visningar
2 463
Senast: Sickan
·
Avel Hur håller ni nykomlingen instängslad? Jag har inte vågat ha ström på tråden till den nyfödde, men han springer rätt igenom trådarna och...
Svar
10
· Visningar
2 442
Senast: _Yggdrasil_
·
Avel Någon här som hört nåt skvaller om hans kommande avelssäsong? Har de planer på att visa honom för nämnden igen (redan -06 kanske)?
2
Svar
22
· Visningar
2 858
Senast: Nittionio
·
D
Avel Hej! jag har skaffat mig en underbar:love: polsk import, undrar om det finns någon som är duktig på polska stammar och om det finns...
Svar
13
· Visningar
2 399
Senast: Görel
·
Avel Är det någon som vet något om tyske Waldstar xx? Stam hittar ni här: http://www.allbreedpedigree.com/waldstar Han verkar ha...
Svar
8
· Visningar
1 928
Senast: evendela
·
Avel Fick en fundering bara, har ingen häst så det är ganska teoretiskt. Finns det något negativt med att ta två föl på ett ungsto? Typ hon...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: mul
·
M
Avel Jag har försökt söka på Google men kan inte hitta någon bra sida där man kan se alla godkända Shetlandshingstar där även ägarens namn...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: arabia
·
Avel Har ett sto som ska föla i dagarna. För ca tre veckor sedan släppte hon något som jag tolkade som en slempropp, lite blodstrimmigt...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: Cornelia
·
Avel Hade vi inte en sånhär tråd något annat år? Nu står treårstesten för dörren, ett är avklarat, och som vanligt är det en del hingstar...
Svar
12
· Visningar
2 046
Senast: Cyllene
·
Avel Min vänner har förlora fin hingstföl tisdags. hingstföl efter Zorro-Bellini:( Jag är ledsen och chock. Hingstföl ska född i maj men 5...
Svar
10
· Visningar
2 573
Senast: goljahult
·
Avel Några som har hästar efter Voltaire eller har voltaire i stammen? Är Voltaire "känd" för att ge en viss sorts psyke till avkommorna? :)
2
Svar
22
· Visningar
6 002
Senast: GreyHaven
·
Avel Jag försöker hela tiden lära mig mer om avel och drömmer om att en dag ha ett bra sto att betäcka... Just nu har jag inget sto, men har...
Svar
14
· Visningar
1 807
Senast: superstar
·
Avel Ber om ursäkt om jag missat en tidigare tråd i detta ämne, men hittade ingen när jag sökte! Jag är medveten om att hingsten är...
Svar
12
· Visningar
1 858
Senast: Mariaauto
·
O
Avel Jag har det trevliga problemet att mitt sto har för bra stam:) De flesta av de högintressanta hingstarna är släkt med henne. Lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 130
Senast: lille skutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb