Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Finns det någon som vet ngt om honom?
Svar
2
· Visningar
1 657
Senast: HBKbruden
·
Avel Hej! Nu behöver jag tips för nu blev det mkt för mig... Igår lämnades mitt sto (16år) iväg till hingststationen. (22mil enkel...
Svar
7
· Visningar
1 867
Senast: Casper
·
Avel Som rubriken antyder så har mn äldre arabdam fått vårkänslor på riktigt! Hon brunstar mer än aldrig förr, så pass att lille valacken hon...
Svar
7
· Visningar
2 678
Senast: Qosack
·
Avel Går som sagt i betäckningstankar och vet inte om jag ska stressa igång det hela i år eller om jag ska slappa och vänta tills nästa år...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: jerseyko
·
C
Avel Hej jag letar efter info om Strauss, om han finns i avel och all tänkbar info, även om avkommorna, hur de är och vilken typ han lämnar...
Svar
12
· Visningar
3 133
Senast: Faust_86
·
B
Avel Hej! Vi hade för flera år sedan en valack som var e: illusion 528 u: Fonse Horay. Har googlat runt lite och ser att Illusion har betäckt...
2
Svar
26
· Visningar
4 492
Senast: happy_drink17
·
Avel Har redan uppmärksammat ett par efterlysningar av föl eller ammor på Facebook, och snart börjar väl SMS:en komma också. De...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Spirit
·
S
Avel Jag har för mig att jag sett någon tråd för detta men ställer ändå frågan, Var kan jag hitta info om 3-årstest (eller liknande) för...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Sickan
·
Avel Någon som vet eller har erfarenhet av hur sperman/fertiliteten är på skick efter Tangen Scott? Hur många gånger insiminerades ditt sto...
Svar
1
· Visningar
1 456
Senast: norrsol
·
Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
Avel Någon som vte något om denna hingst? Lynne? Vad nedärver fölen?
Svar
16
· Visningar
3 330
Senast: Hoppryttarinnan
·
Avel Efter lite omkastningar i min planering funderar jag nu på att betäcka en av mina tävlingshästar redan i vår, men eftersom det inte var...
Svar
15
· Visningar
2 693
Senast: Ramona
·
J
Avel sökte och hittade bara en tråd om dom... någon som vill berätta om dom, passar dom som dressyr hästar mm ?
2
Svar
26
· Visningar
5 481
Senast: Sjalen
·
Avel Vart kommer han landa tror ni i höjd.. En 1 årig kastrerad arab valack. Nu ganska exakt 1 år gammal är han 140 cm fram och högre bak...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: CK
·
X
Avel Hej! Vad brukar ni ge era ston efter att dem fölat? Dubblar ni kraftfodergivan och ger dem mycket Hö/ensilage? Fortsätter med...
Svar
13
· Visningar
2 030
Senast: ekedal
·
E
Avel är det någon här som har en avkomma efter Wind Dancer tysk Han hingst. Eller känner till honom ?
Svar
7
· Visningar
2 207
Senast: sassiball
·
Avel Då har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto i år och skulle gärna få hjälp med val av hingst. Hon är e Daveni´r-Martini-Ceylon...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: Jealle
·
Avel Jag som aldrig vinner ngt van självklart igår på en hingstvisning=) Van en betäckning med valfri hingst. jag har ett sto -91 som...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Gronk
·
  • Låst
Avel När fölet har födds, och man skall rapportera om levande föl till hingstägaren, hur gör man detta??
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Görel
·
N
Avel Hejsan Jag undrar om någon kan hjälpa med hingstval till mitt ridponnysto. jag söker en godkänd ridponnyhingst, fux, gärna bläs...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025