Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett 13-årigt Nordsvenskt bruks sto efter Blixten, Faxe finns i stamtavlan också. Jag skulle vilja betäcka henne nästa vår. Hur går...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: lancelot
·
A
Avel :) Har varit här inne och fått många tips och god råd, Tack! Stoet som ska semineras har fölat och snart är det dags att seminera...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Görel
·
Avel Mitt Islandssto gick med hingst på Island mellan 1 Maj-25 September förra året, i slutet av September UL:ades hon, vet trodde då att...
Svar
11
· Visningar
2 036
Senast: ainasoja
·
Avel Rent hypotetiskt, eller inte helt funderar nog att göra det om ett par år eller så. Man har ett sto med bra stam som man känner sig...
Svar
8
· Visningar
2 072
Senast: Tahari
·
Avel Behöver tips på hingst som lämnar bra benställning, bra temperament, gärna multitalang eller hopphingst med bra gång. Gärna lite...
Svar
8
· Visningar
1 223
A
Avel Hejsan, om man betäcker ett ponnysto utan känd härstamnig, exv import, med låt säga connemara- eller new foresthingst, var kan man då...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: cirkus
·
Avel Vad tror ni om detta ? http://www.asvh.se/avel/sto-poolen "Det här är kriterierna för att ingå i selektionspaketet Grundkriterier: 1...
Svar
17
· Visningar
2 118
H
Avel Mitt connemarasto 11år, som ej tidigare haft föl ska betäckas iår. Brunsten kom igång av sig själv i slutet på februari, varade i ca en...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: Hressa
·
Avel Dessa publicerades i tisdags (bättre sent än aldrig.....) http://www.asvh.se/avel/hingstar/avelsbeskrivningar/anvandningsrad-2011
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Görel
·
Avel Jag hade egentligen tänkta vänta tills nästa år med att betäcka den här damen, men det kliar i fingrarna redan nu! Hon är som...
2
Svar
31
· Visningar
3 673
Senast: FadeAway
·
Avel Från ridsports hemsida: "Sedan början av hösten har 6-åriga Caressini L 1105 (e Cassini I) stått på Warendorf i Tyskland och tävlas i...
2
Svar
39
· Visningar
7 466
Senast: Teampiki
·
Avel Har nu ett sto som ska iväg på 16 dygns koll den 30 Maj så om allt är bra så ska hon kollas igen på 30 dygn för då ska vi betala en...
2
Svar
28
· Visningar
2 889
Senast: CK
·
Avel Är det någon som har eller vet om det finns just Schwarzwälder kallblod även i Sverige? Kom att tänka på dessa vackra hästar tack vare...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Indiv
·
Avel Mitt Welsh Cob sto här hemma har nu gått 3 veckor över tiden. Det har börjat fyllas i juvret men "mjölken" är genomskinlig mot det lite...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 443
Senast: bravur68
·
Avel För några år sedan var det full rulle på avelssidan på Bukefalos. Var man borta en dag hade man massor med trådar att läsa igenom och...
2
Svar
37
· Visningar
5 125
Senast: bravur68
·
Avel Var på ett intressant studiebesök på "större företag inom semin för kor" idag och blev smått förvånad över hur långt före de verkar...
2
Svar
25
· Visningar
3 539
Senast: theJohanna
·
O
Avel Vad tror ni om varmblodstravare och PRE som korsning? Tror ni att de kan bli en trevlig häst:)
4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 550
Senast: Sonic76
·
Avel Ska betäcka mitt sto, Casablanca -08, e. Caressini L ue. Pommes Royal. Hon är en försiktig dam med ett fint steg och fantastisk...
Svar
8
· Visningar
3 830
Senast: theJohanna
·
Avel Har idag lämnat iväg mitt russto 33 mil söderut till en russhingst på betäckning (matte jättefjantig och gråter floder medan ponnyn är...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Tagliabue
·
C
Avel Jag har ett sto som har okänd stam bakom sig. Och nu har jag tänkt att betäcka med en hingst som har full stam. Hur kommer det bli i...
Svar
6
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka