Vad tror ni om den här korsningen?=)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OthiliaH
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad tror ni om den här korsningen?=)

Ja du har rätt att det kan vara en fördel att välja en häst som aldrig gått på travet om man vill rida. Men om man nu ska lägga ut pengar på att avla fram en ridhäst till sig själv från sitt travsto, så känns chansen större för en bra ridhäst om man betäcker med en ridras än med en travare.
Varför liksom välja och betala för en hingst med TRAV prestationer om det inte är det man är ute efter?

Sv: Vad tror ni om den här korsningen?=)

nja chansen att få en bra ridhäst ökar inte nämnvärt, speciellt inte galoppen, där slår ofta travarnas travgalopp igenom.
Men det är upp till var och en att avla, men man får ta sitt ansvar den dag man kanske inte kan ha hästen kvar.
Jag vill inte tävla msv dressyr längre, men vill jag ha en trevlig ridhäst köper jag ett utbildat halvblod eller fullblod eller liknande. Trots mina skogsmulleambitioner, för att ha en hållbar häst måste man ha en ridbar häst. Sen får människor göra som de vill, om jag köper en travare i framtiden är det för att ha till trav.

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
854
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 050
Senast: mamman
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025